Gå til innhold

Hva syns dere om den lille moden her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
greie nok mods det der.

crappy bildekvalitet tho  :lol:  

 

men jeg lurer på, er det vanskelig å skifte diode i musa?

jeg er totalt n00b på elektronikk(vel, nesten)

og det ville vært litt kjipt å miste godmusa si  

:yes:

 

Ness, 0 prob for meg, å da blir det kansje 0.1 prob for deg.. :lol:

 

brukte 1/2 time.. 2min til loddinga, å 28 min til å bestemme hvilken diode jeg skulle skifte-- :yes::roll:

Lenke til kommentar
i see, og hvordan LED brukte du?

leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding

 

Min har ivertfall ikke blitt noe dårligere..

 

LED? jeg brukte en fra microplex.no (18kr Lazer)

 

Men den er beregnet for 5v.. Derfor får du ikke utnyttet deg helt. men funker fint! =)

Lenke til kommentar
i see, og hvordan LED brukte du?

leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding

 

Grunnen til at det benyttes røde leds er at rødt lys forsterker kontrasten slik at det blir lettere å registere forskjeller i underlaget og dermed skal musa fungere bedre. En annen grunn til at det benyttes røde leds er at disse pleier å være lyssterke.

 

Og det er det veldig viktig når du skal velge lysdiode. Den må være lyssterk. Mange benytter dioder med 2500mcd. Noen påstår dette fungerer bra, andre ikke. Over 4000mcd burde fungere flott uten at du merker noen forskjell før og etter modding :)

 

Forøvrig er det eneste som kreves, en skrutrekker, en loddebolt og lysdioden :) Det er forøvrig 5mm dioder som benyttes.

 

CaNaBiS : Var litt tøft med en rød og en blå da. Ble litt politilook på musa ;)

Lenke til kommentar
i see, og hvordan LED brukte du?

leste noe om at musene har blitt dårligere etter modding

 

Grunnen til at det benyttes røde leds er at rødt lys forsterker kontrasten slik at det blir lettere å registere forskjeller i underlaget og dermed skal musa fungere bedre. En annen grunn til at det benyttes røde leds er at disse pleier å være lyssterke.

 

Og det er det veldig viktig når du skal velge lysdiode. Den må være lyssterk. Mange benytter dioder med 2500mcd. Noen påstår dette fungerer bra, andre ikke. Over 4000mcd burde fungere flott uten at du merker noen forskjell før og etter modding :)

 

Forøvrig er det eneste som kreves, en skrutrekker, en loddebolt og lysdioden :) Det er forøvrig 5mm dioder som benyttes.

 

 

takk skal du ha for all hjelp, da blir det nok modding på meg så fort jeg skal kjøpe noe mer fra microplex.

evnt før om jeg får lurt til meg en nice diode. :yes::lol:

Lenke til kommentar
5 volt til LEDsene kan man jo få fra USB porten da. De behøver jo ikke å trekke strøm fra det originale uttaket.

 

Nei da, men det som er bra der er at lyset blir svakre når musen ikke er aktiv!

 

btw: kor det går me fan kontrolleren din? Bestilte meg en i natt.. (den fra elektro forumet, med transistor osv.)

Lenke til kommentar
JA, jeg vil ha guide :D

Er helt n00b på lodding og sånn, men er det store punkter så det går greit eller? :)

dette MÅ jeg bare prøve, helt topp med egne lys i musa da :D

 

skal bestille i ¨mårra elsn, så når jeg lodder fast neste diode så skal jeg ta bilder under hele prossessen!=)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...