Pallantir Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Jeg har kjøpt ny LCD-skjerm til kjøkkenet, men får ikke noe bilde på den 10 m lange DVI-kabelen som går dit. Kan problemet være at skjermen, en Benq G2420HD støtter HDCP, mens skjermkortet er så gammelt som et Radeion 9800 All-In-Wonder og ikke støtter det med nåværende drivere? Det virker jo litt merkelig, siden jeg trodde at dette problemet bare skulle dukke opp når skjermen ikke støttet det... Jeg må bruke dette kortet, siden det er det eneste som gir brukbart tv-bilde uten forsinkelse (alt av PVR-kort osv. har en forsinkelse på fra 2/10 og opp til 1 sekund, og da blir det ekko når tv-en i stua også står på), og jeg kan ikke bruke de nyeste driverne. På nyere drivere er tv-delen betegnet som T200 unified, og det gir av en eller annen grunn elendig bildekvalitet.
atlef Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Ville egentlig bare sitére Practical Home Theater Guide The specified standard limit for maximum DVI cable length is 5 meters. However, the actual maximum cable length depends on cable quality and signal bit-rate; some manufactures claim that their high quality cables can even run up to 15 meters (50 feet) at maximum bit-rate without loss of signal. atlef.
Pallantir Skrevet 31. august 2009 Forfatter Skrevet 31. august 2009 Sikkert, men det er ikke derfor. Jeg har testet en 1080x1200 (altså enda høyere oppløsning med 16x10-format) uten noen som helst problemer eller signaltap. Denne HQ-kabelen har ingen problemer med å kjøre 10 m i full HD.
Hrodebert Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå