Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser seg når jeg logger meg inn.


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, det virker som om jeg har et svært problem som hindrer meg i å ta i bruk min PC som er en HP Workstation xw4600 som jeg har hatt i over 1 og et halvt år, og som har fungert ganske bra til nå.

 

Spesifikasjonene:

  • Quad Core Q6600 på 2,40 Ghz
  • nVidea 8800 GTX
  • HP 4GB DDR2-667 ECC Memory RAM
  • Intel X38 Express Chipset
  • 2 Harddisker på 500 Gb hver.
  • Windows Vista Ultimate

Problemet oppstod nylig på Fredag den 28. Jeg kom hjem ifra skolen og skrudde på PC'en. Når jeg logget inn på desktop så ble bare alt absolutt frøset. Jeg kunne ikke gjøre noenting i det hele tatt. Så jeg prøvde naturlig nok å restarte PC'en. Men PC'en stod bare på den Windows skjermen hvor den bare laster inn. Så jeg prøvde å restarte igjen og fikk det at HP restore eller noe skulle prøve å fikse problemet. De ble ikke løst i det hele tatt.

 

I dag så var jeg litt heldigere og kommer meg inn på PC'en men den fryser forsatt. Så jeg har to spørsmål til dere som gjerne vet noe om dette problemet.

 

Hva er problemet og hvordan er det mulig å fikse på det?

 

Alle forslag tas godt imot. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville startet med og kjøre memtest og se om noen feil på rammen, kan lastes ned Her så brennes ut på cd og bootes til den.

 

så boote i sikkerhetsmodus, så logge på med en annen bruker og se om du får bruke pcn uten at den fryser.

om ikke samme problem med en annen bruker så brukt den kontoen til og ta backup fra hovedbrukern din så slette den og lage deg ny.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
ville startet med og kjøre memtest og se om noen feil på rammen, kan lastes ned Her så brennes ut på cd og bootes til den.

 

så boote i sikkerhetsmodus, så logge på med en annen bruker og se om du får bruke pcn uten at den fryser.

om ikke samme problem med en annen bruker så brukt den kontoen til og ta backup fra hovedbrukern din så slette den og lage deg ny.

Laget ny bruker i Sikkerhetsmodus og logget meg innpå den, ingen frysning. Tar en virus scan for å sjekke om det kan være noe innpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...