Gå til innhold

En prosessor som ikke tåler romtemperatur?


Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem. Skrur på maskinen (AMD TB 1,4 Ghz, 512 MB Ram, HK Asus.... kan komme tilbake til modellen) Like etter at Ram er telt opp og HDD og CD-Rom er "registrert" begynner en uregelmessig piping fra hovedkortet (noe som ikke er beskrevet i boken). Samtidig flimrer skjermen, det er umulig å se hva som står. Bare i noen få sekunder av gangen. Man ser at den kommer litt "lenger" for hver gang.. Dette kan pågå i en tyve minutters tid(varierer) helt til den kommer til det grafiske, altså at XP starter. Da er alt som normalt igjen. Det merkelige er at når maskinen har stått på en stund kan jeg skru den av og på igjen uten at problemet oppstår. Det er akkurat som den må bli varm først. Den har vært slik (mer eller mindre) fra begynnelsen av. Litt fra og til. Nå jeg har formatert og installert OS på nytt er den litt bedre i begynnelsen, men har blitt verre etterhvert. Er det noen der ute som har noe som helst formening om hva dette kan være og hva jeg kan gjøre? Jeg kan utelukke skjermkort og HDD da dette er førsøkt å bytte ut.

 

Camilla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd med ny bios? Kan hjelpe, man vet aldri!

 

Lykke til, uansett!

 

Nei, har foreløpig ikke det. Men siden problemet har vedvart siden begynnelsen ville jeg ikke tro det. Men det kan selvsagt være verdt et forsøk! Takker for alle tips.

Lenke til kommentar

Det du beskriver høres mest ut som en hardware feil, muligens et defekt loddepunkt. Når ting varmes opp så utvider det seg litt, og da kan et slikt dårlig loddepunkt få kontakt igjen.

Prøv å bevege forsiktig på ting mens feilen er der (f.eks trykke på HK forskjellige steder). Det er enkelt å fikse med en loddebolt, problemet er å finne det. Det brukes ofte kjølespray til slik feilsøking.

Lenke til kommentar
Det du beskriver høres mest ut som en hardware feil, muligens et defekt loddepunkt. Når ting varmes opp så utvider det seg litt, og da kan et slikt dårlig loddepunkt få kontakt igjen.

Prøv å bevege forsiktig på ting mens feilen er der (f.eks trykke på HK forskjellige steder). Det er enkelt å fikse med en loddebolt, problemet er å finne det. Det brukes ofte kjølespray til slik feilsøking.

 

Dette kan høres noe riktig ut, da problemet ofte har forverret seg når jeg har flyttet på maskinen etc.. Takker igjen.

Lenke til kommentar

korrosjon= rust/irr/oksidering

 

 

 

Alt metall forsøker å bryte seg ned i sine enkelt komponenter, det har noe med de enkelte matrialene sine interne elektromekaniske spenninger. Et metall som er i vakum bruker fryktelig lang tid på dette, men alle som har sett en gammel Volvo vet hvor fort det kan gå dersom man har en katalysator som f.eks vann og salt (takk skal du ha veivesenet!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...