Gå til innhold

Internasjonal kampanje for demokratri i Norge (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva legges i betydelig mindre demokratiske? Høyere sperregrense? :)

Hvorfor ikke så slipper vi venstre, krf, FRP (tilbake i tid, som du peker på) og sv og alle andre fjotter som rødt og grønt og gult og "vi som sover på ryggen interesse partiet" og alle andre interesse organisasjoner som av en eller annen runn har blitt politiske partier pga for gode partistøtteordninger som bør fjernes..

Hva med å fjerne parlamentarismen? (Alt for å bare svekke demokratiet litt..)

Eller innføre diktatur..det kan være effektivt og bra det også..eks:

I Norge bruker vi 10 år på å diskutere om vi skal bygge en bro. Og etter 10 år med innvendinger og utredninger så skjer det fortsatt ikke en dritt.

Se til Asia, eks. Shanghai, der borgermesteren sier "Dere 100 000 flytter til venstre og dere 100 000 flytter til høyre og her bygger vi en vei og noen skyskrapere" :D

Lenke til kommentar

Tja. :)

 

Det er jo en klassisk Ragnvald Blix-tegning fra 1919. Den rurssiske bolsjeviken kommer labbende til en veisperring med fullt av væpnede proletarer og spør "Hvordan går det med revolusjonen i Norge, kamerater?". Han får det lakoniske svaret "vi sloss om hvordan vi skal stave det".

 

Jeg må innrømme at jeg ikke har helt sansen for måten det gjøres i Shanghai, men du spøker kanskje litt? :)

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg ikke har helt sansen for måten det gjøres i Shanghai, men du spøker kanskje litt? :)

 

vel jeg begynner å bli lei måten ingenting gjøres på her i landet. greit om noen faktisk hadde gjort en forskjell...

 

var i shanghai for 2 mnd siden.. ser mye bedre ut enn for bare 1 år siden... og for 5 år siden er det enorm forskjell, ugjenkjennelig til det bedre! De fleste har fått det bedre der. Noen har mistet litt eiendom.. men hva kan man forvente i et "kommunistland".. for øyeblikket er kina verdens beste kapitalister spør du meg og usa, de siste 30 årene noe av de verste!

 

personlig bryr jeg meg ikke om et land er kommunistisk, diktatur eller demokratisk eller noe annet... alle styreformer kan fungere bra. alle har fordeler og ulemper. men dessverre ser vi de dårlige sidene ved alle, alt for ofte.. omtrent hele døgnet, særlig under valgkamper når vi ser hva som egentlig skjer i makt korridorene.

Lenke til kommentar
Synes de burde ha en øvre sperregrense på 10% der man ikke får flere representanter sitte på Stortinget om man har fler stemmer, og fjernet den nedre sperregrensa. Og ikke godkjent partier som er veldig like.

 

Du mener altså at et parti med 30% oppslutning skal ha like stor påvirkningkraft som et med 10%?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...