Gå til innhold

Pris på TV-2 i 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For ikke å snakke om den andre siden av saken, det er 200 000 rikstvkunder som sitter med et kort, som vil bli fakturert 120,- pr måned fra og med januar om de ikke sier opp. Jeg lukter at svært mange ikke vil huske å gjøre dette.

Hva? Jeg betaler ingen kortavgift for NRK-kanalene og TV2 nå, så skjønner ikke hvorfor jeg skal plutselig skal betale kortavgift når jeg ved årsskifte ikke lenger får tilgang på TV2. Jeg sa opp mitt Rikspakken-abonnement fordi jeg fant ut at jeg ikke gidder betale 199kr i månden for å se på 2 kanaler. Jeg sitter her nå da med et kort og inget abonnement, hvordan skal en kortavgift da snike seg inn?

 

 

Edit:

Jeg leste litt på den enkelt-kanal artikkelen nå. LATTERLIG Rikstv LATTERLIG. Håper dere brenner et visst sted. Grunnpris+3-4 kanaler og VIPS du er oppe på samme pris som Rikspakken koster, hva er da vitsen med muligheten for å velge enkeltekanaler?

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Du er kunde hos rikstv og har et programkort fra disse, og vil betale et grunnbeløp på 120,- pr måned neste år for å ha dette kortet. Så betaler du i tillegg for å få ulike kanaler.

 

NRK sendes ikke av RiksTV; men av NRK selv.

 

Antar (vet ikke, men regner med rikstv vil gjøre dette) du vil få et brev i løpet av en dag eller to ang nye priser fra neste år, da sånt skal varsles om med 2 måneders varsel etter hva jeg kjenner til.

 

Er forøvrig 2 måneders oppsigelsestid på programkortet.....

 

EDIT: Tro meg, hadde canal digital og viasat skulle forsøkt å lansere noe enkeltkanalgreier, så ville det blitt like dyrt. Når de kan snekre sammen en total kanalpakke og tilby minimum denne til ALLE sine kunder, kan de garantere kanalprodusentene X antall seere, og dermed får de rabatter. Enkeltkanaler = usikkerhet for kanalprodusentene = dyrere pris å kjøpe inn for viasat, rikstv og canal digital (NB: Dette er min synsing, ikke nødvendigvis fakta, but it makes sense, no?)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan de kan gjøre noe slikt. Jeg leste nettopp abonnement-vilkårene og står ingenting om dette der. Står bare at kortet er RiksTVs eiendom, står ingenting om at kortavgift må betales om abonnement-vilkår endres.

 

Dette tror jeg rett og slett de bare ikke har lov til. Hvorfor må jeg betale kortavgift for noe som ikke gir meg noen kanaler? Jeg finner heller ikke noe sted at kortet må leveres inn igjen om en vil unngå betaling.

 

Jeg får ta en telefon til de på mandag og høre. Makan til frekkhet. Kan ikke huske vi måtte levere kort til f.eks parabol. Deaktivering av kortet var nok siden man da ikke ville få noe inn med det. Skjønner heller ikke hvorfor RiksTV kan kreve betaling for et kort som ikke gir deg noenting, og ved nyttår vil nettopp dette kortet ikke gi deg noen ting som helst med annet man har et abonnement hos RiksTV.

 

Er jo ikke rart RiksTV går i underskudd om det skal være så tungvindt. De sløser med både tid og penger på å samle inn gamle kort som ikke gir kundene noen ting.

 

Om jeg får bekreftet at det faktisk er slik skal jeg le hele veien til postkontoret med brevet i hånda. Eller rettere sagt BREVENE i henda siden jeg har et slikt kort på hytta også.

Lenke til kommentar

Det står i vilkårene dine at RiksTV kan endre priser og abovilkår osv med X ventetid. I dette ligger i at de kan endre prisene sine, og lage nye aboløsninger for det du har i dag. Så kan du som kunde velge å kansellere avtalen.

 

Viasat og Canal Digital krever forøvrig at du må sende inn kortet ved kansellering av deres aboer, dette står i vilkårene :).

 

EDIT: Jeg må ta et forbehold her, jeg KAN ha misforstått. Samtidig har jeg fått svært mye informasjon rundt dette her, og mener bestemt at jeg har rett i dette.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Mulig de definerer gratis-kanalene som et abonnement da... Og hvis jeg eventuellt må betale kortavgift hvorfor skal jeg da betale mer enn 798kr i året? Det er jo dette som er kortavgiften.

 

Jeg har enda ikke lest et sted at folk med "gratis-abonnomentet", om du vil kalle det det, må betale kortavgift selv om de har kortet. Men om dette er tilfelle syns jeg det er rart at RiksTV ikke nevnte dette til meg da jeg sa opp mitt abonnoment.

 

Hvis det blir slik at vi må betale kortavgift for å ha kortet, selv om vi ikke får inn noen flere kanaler MED kortet i, hvorfor har jeg/vi som har de gratise kanalene nå ikke måtte betale noen ting? Jeg har jo kortet nå men betaler ingenting?

 

Må si meg forundret over det hele. Men som sagt mye synsing osv og mye irritasjon fra min side nå. Skal som sagt ta noen telefoner på mandag å få bekreftet/avkreftet dette.

 

Edit:

 

Kan programkortet levers hos f.eks Elkjøp? De selger jo RiksTV skal vel måtte kunne ta imot kortet igjen også? For meg er RiksTV nesten ikke verdt de 8 kronene det koster sende kortet i et brev heller.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Edit:

Jeg leste litt på den enkelt-kanal artikkelen nå. LATTERLIG Rikstv LATTERLIG. Håper dere brenner et visst sted. Grunnpris+3-4 kanaler og VIPS du er oppe på samme pris som Rikspakken koster, hva er da vitsen med muligheten for å velge enkeltekanaler?

 

RiksTV har vel også helt siden de startet opp sagt at enkeltkanaler vil bli så dyrt

at det vil bli ugustige høye priser. Nå vil de tilby fritt valg av enkelt kanaler og det gjør det hvertfall mulig å få TV2 for ca. 140kr./ måned uten å kjøpe RiksPakken til 280kr/måned.

 

Det er ikke så mange enkeltkanaler man skal velge før RiksPakken er et mye bedre alternativ og RiksTV ønsker selvfølgelig at flest mulig kjøper RiksPakka i stedet.

 

Grunnpakkene til Viasat & Canal Digital(parabol) er betydelig billigere enn RiksPakka til RiksTV og både Viasat&Canal Digital reklamerer nå mye for å ta kunder fra RiksTV. Hittil så har gratis TV2 i bakkenettet vært en god grunn til å velge gratiskanalene i bakkenettet (NRK+TV2+Lokaltv). Denne grunnen forsvinner jo ved nyttår og det er nok derfor RiksTV,Viasat og CD kjører mye reklame nå.

Grunnpakka til CD og Viasat koster i praksis det samme (ca.200/md inkl. kortavgift) men prisen på grunnpakka til Viasat stiger kreftig etter 12 måneder (det var hvertfall slik tidligere - TV2 Zebra mangler også hos Viasat).

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke lest et sted at folk med "gratis-abonnomentet", om du vil kalle det det, må betale kortavgift selv om de har kortet. Men om dette er tilfelle syns jeg det er rart at RiksTV ikke nevnte dette til meg da jeg sa opp mitt abonnoment.

 

Hvis det blir slik at vi må betale kortavgift for å ha kortet, selv om vi ikke får inn noen flere kanaler MED kortet i, hvorfor har jeg/vi som har de gratise kanalene nå ikke måtte betale noen ting? Jeg har jo kortet nå men betaler ingenting?

 

De gratiskanalene du kommer til å få inn er NRK. For NRK behøver du ikke noe smartkort. Kanskje gratiskortet vil fortsette å gi deg lokaltv og åpen kanal men det er jeg ikke sikker på. Alle de andre kanalene (inkl. TV2) i bakkenettet vil kreve at du betaler minimum kr. 140-160kr/ måned - mer dersom du skal se flere kanaler.

 

I Avforum er følgende priser postet:

 

Grunnavgift = 120kr/mnd

 

Tillegg for kanaler som velges

Tv2HD = 40 kr/mnd

TV2 Zebra = 30 kr/mnd

TV2 Filmkanalen = 20 kr/mnd

TV2 Nyhetskanalen = 30 kr/mnd

 

Så alle TV2 kanalene + grunnpris blir da 240 kr/mnd (339 kr/mnd med TV2 Sport)

 

Priser for de øvrige kanaler om noen lurer:

 

Kanaler til 30 kr/mnd

 

TVN

TV3

Discovery

Disney

Viasat 4

Euro Sport

 

Kanaler til 20 kr/mnd

 

FEM

NGC

Animal

BBC World

The Voice

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

God informasjon til tråden, men gir ikke meg noe svar på det jeg lurer på. Jeg vet at jeg ikke trenger smartkort for NRK, er ikke det som er problemet.

 

Hvorfor skal folk uten abonnoment i dag betale noen ting som helst i 2010?

 

Hvorfor betaler ikke vi noe i dag?

 

Hvis det blir betaling for dette "abonnomentet" vi har i dag, hvorfor må vi betale MER enn kortavgift på 798kr i året når kortet ikke gir oss ekstra kanaler?

 

Jeg er også interessert i å vite hva denne grunnavgiften inneholder til 120kr månden, for om det var bare kortavgift ville det vært halvparten i månden.

 

Og sist men ikke minst, hvis vi i dag har en kort og bare gratiskanaler vil vi bli påtvunget grunnavgift? Dette spørsmålet er vel det spørsmålet som gir svaret alle trenger.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Kortavgiften forsvinner fra og med neste år, og erstattes som sagt av en "grunnavgift" på 120,- pr måned.

 

Og som sagt, eneste gratiskanalene som eksisterer neste år er NRK sine, og de sendes ikke av rikstv, du trenger heller ikke programkort for å ta de inn, kun dekoderen :).

 

Var dette oppklarende?

Lenke til kommentar
Kortavgiften forsvinner fra og med neste år, og erstattes som sagt av en "grunnavgift" på 120,- pr måned.

 

Og som sagt, eneste gratiskanalene som eksisterer neste år er NRK sine, og de sendes ikke av rikstv, du trenger heller ikke programkort for å ta de inn, kun dekoderen :).

 

Var dette oppklarende?

Alt dette visste jeg jo fra før. Jeg er jo bare interessert i å beholde gratiskanalene. Da jeg sa opp mitt abonnoment hos Rikstv så måtte jeg ikke levere inn kortet mitt, de bare fjernet tilgangen på kortet. Jeg betaler dags dato INGENTING for kanalene jeg har, så hvorfor skal jeg måtte betale noe neste år?

Det jeg ser for meg er at Rikstv bare fjerner min tillgang til TV2 og at jeg ikke trenger å betale noen grunnavgift, selv om jeg beholder kortet. Kortet er jo ubrukelig, så hvorfor skal man måtte betale grunnavgift for dette?

 

Klarer dere ikke skjønne hva jeg mener eller må jeg prøve å forklare igjen?

 

Hva med alle stakkars gamle menneskene rundt om i Norge? Disse får garantert ikke med seg at noen må betale noe ekstra. Blir jo som å tvinge på TVlisens nr 2.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Tingen er at du har et abonnement i dag, et abonnement som er gratis, og heter "enkeltkanaler". Disse enkeltkanalene er tv2, frikanalen, lokaltv samt radio norge og p4.

 

Du er således kunde hos rikstv. Ditt abonnement endres til grunnavgift på 120,- pr måned fra og med neste år.

 

Hvordan rikstv har tenkt å varsle deg om dette, vet jeg faktisk ikke. Ei heller hvordan de har tenkt å varsle alle de andre kundene, men varsle, det er de nødt til.

 

Om du er interessert i å beholde gratiskanalene, så si opp kundeforholdet ditt på rikstv.

 

Jeg forsøker ikke å være noe som helst kjip er, alt jeg ønsker er å gi deg fakta... og JA, det er ikke kult det her.

Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke ute etter å være kjip heller, prøver bare forstå djevelskapen. :p

 

Jeg ser egentlig for meg bare at RiksTV fjerner tilgangen folk har til annet enn NRK kanalene. Dette ville jo vært det enkleste for alle parter. Får ringe RiksTV på mandag og spørre hvordan de skal løse dette, slik at vi alle kan få klarhet i dette.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt, NRK sendes ikke av RiksTV. Og alle med dekoder har tilgang til disse, enten de har kort eller ei. Kortet ditt og rikstv har ingenting med nrk-kanalene å gjøre :)

 

Og da kan du bare si opp kundeforholdet ditt med rikstv.

 

Alle som har bestillt "enkeltkanaler" har signert på en kontrakt med en større mengde vilkår, der det står at d ekan endre tilbud og priser med varsel osv...

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Jeg har aldri skrevet under noen avtale på enkeltkanal abonnoment. Jeg sa opp mitt Rikspakken abonnoment og nå er jeg her. Er bare hva jeg fikk når jeg sa opp mitt abonnoment.

 

Jeg tipper at du bare mister tilgangen

til TV2,lokaltv,frikanalen ,P4 og Radio Norge 1 Januar 2010

dersom du ikke ber om å abbonere på f.eks. TV2.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med min kontaktperson i rikstv, og fått klarhet i dette her :).

 

Har du "enkeltkanaler" i dag, så vil du få et brev fra rikstv som sier at du vil miste tv2-tilgangen og kanaltilgangen fra og med 01.01.09. Gjør du INGENTING, vil ingenting annet skje enn at du mister kanalene.

 

Ingen gebyrer eller regninger, og ikke noe kort som må leveres inn. Så da har vi det klart, beklager feilinfoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...