Gå til innhold

[Løst]Speiling / Cloning Hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har win7 men har lyst på Clean inntall og ha clone disken men jeg er usikker om noen ting her :

 

* Hvilken Program jeg burde bruke? Har Acronis men hvis det finnes bedre så**

 

* Kommer pcen til å bli tregere hvis jeg gjør dette ? siden det blir mange filer i Registryen? **

 

* Kommer alle programmer og filer osv til å blir oppbevart?**

 

* Den eksterne harddisken må den være tom?**

 

* Finnes det andre måter jeg kan gjøre det lettere?

 

* Burde jeg gjøre det ?

 

**=viktig vil ha svar på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du vil fram til her, men skal prøve å svare uten å tenke så mye på den første setningen.

 

- Acronis fungerer fint. Du har også Norton Ghost. Hvem som er best vet jeg ikke helt. Bruker selv Acronis på jobb.

 

- Nei. Når du kloner disken vil den bli helt lik som den var da du speilet disken.

 

- Ja. Alt blir kopiert, også registeret

 

- Disken du kopierer speilet på må bare ha nok diskplass. Altså så mye plass som installasjonen din tar. Den blir lagret som en bildefil (img/iso o.l.).

 

- Hva tenker du på?

 

- Opp til deg selv. Vil spare noe tid, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Litt usikker på hva du vil fram til her, men skal prøve å svare uten å tenke så mye på den første setningen.

 

- Nei. Når du kloner disken vil den bli helt lik som den var da du speilet disken.

 

Bare glem det du ikke forstår :p tenkte det samme da jeg leste gjennom men det viktigeste er at jeg har fått svar på spørsmålene men er du HELT sikker på at pcen ikke blir noe trege eller noe som helst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...