Gå til innhold

Filmene om Johan Falk (svensk) - Hvilke finnes?


Marvil

Anbefalte innlegg

Som tilhenger av Anders Nilssons filmer om Johan Falk (anbefales!!) var jeg innom CDON for å se om den siste filmen (GSI) var tilgjengelig.

 

Da ser jeg at CDON reklamerer for disse filmene i tillegg til de jeg har sett (Null tolerans, Livvaktene, Den tredje vågen);

 

DVD Johan Falk - Vapenbröder 2009-09-23 149 kr Bestill

DVD Johan Falk - Fredlös 2009-11-04 149 kr Bestill

DVD Johan Falk - Leo Gaut 2009-10-07 149 kr Bestill

DVD Johan Falk - National Target 2009-10-07 149 kr Bestill

DVD Johan Falk - Operation Näktergal 2009-11-04 149 kr Bestill

 

Hva er disse filmene? Leo Gaut (en av titlene over) er jo hovedskurken i Null tolerans.. Iflg IMDB er Jakob Eklund kun med i de 3 jeg nevnte over, men jeg finner enkelte av de nye titlene på IMDB men da uten noe som helst info annet at det er svensk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det ble laget seks filmer etterhverandre. Slik som med Beck-filmene. Johan Falk - GSI kom først, så følger vi historien videre gjennom 5 filmer til. Leo Gaut er tilbake i film nr. 4. En av de beste i serien.

Så totalt er det 9 stk filmer om Johan Falk. Jakob Eklund spiller i ALLE. Han er jo Johan Falk. ;o)

Lenke til kommentar
Det ble laget seks filmer etterhverandre. Slik som med Beck-filmene. Johan Falk - GSI kom først, så følger vi historien videre gjennom 5 filmer til. Leo Gaut er tilbake i film nr. 4. En av de beste i serien.

Så totalt er det 9 stk filmer om Johan Falk. Jakob Eklund spiller i ALLE. Han er jo Johan Falk. ;o)

 

Har du navnene på alle 9 filmene og i hvilken rekkefølge de kom? Sliter litt med å lokalisere dette..

 

Og finnes det noe sjappe som selger alle?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

De seks nye filmene er ikke av like bra kvalitet som de 3 fra 90 tallet. Er et par hakk under rent spennings og innholdsmessig men fungerer bra hvis man liker svensk action.

 

Ser nå mest fram til nye Beck filmen og Jegerne 2.

 

Kan anbefale følgende svenske krimfilmer: alle Van Veeteren filmene holder et høyt spenningsnivå. Danselærerens tilbakekomst (mankell) må sees, samt alle walllander filmer med Rolf Lassgård & selvfølgelig Jegerne. Likte du Graven MÅ du se oppfølgeren Morden!

 

Roy Love

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

GSI er meget bra filmer, men de er mere lagt opp som en serie.

Som vanlig er det et sammarbeidsprosjekt mellom alle de nordiske store tv kanalen.

Økonomisk sett spytter de inn en del kroner i det.

Derimot må det bare nevnes at det er som det alltid kommer til å være, fall i kvalitet med tiden. Det gjelder også Beck.

Vi får håpe på mer produksjon av GSI, og Johan Falk.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...