Gå til innhold

Norsk nettside for The Zeitgeist Movement


Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å lage en norsk nettside for The Zeitgeist Movement. Nettsiden skal i første omgang inneholde informasjon og FAQ om The Zeitgeist Movement og The Venus Project. Dersom det blir nok interesse rundt dette så blir det et forum også. Så målet til nettsiden er å informere om bevegelsen og spre kunnskap om The Venus Project.

 

Det vi trenger for å få dette til er personer som har lyst å bidra med innhold til sidene, folk som allerede har satt seg inn i The Zeitgeist Movement og The Venus Project. Jeg stiller med domene, server og oppsett av nettsiden, men trenger altså hjelp til innholdet.

 

Det vil nok være opplagt, men jeg informerer iallefall om det uansett: Prosjektet er non-profit

 

Er du interessert kan du skrive et innlegg, en PM, kontakte meg på IRC via atmoz @ EFnet/freenode eller sende en e-post til zeitgeist (krøllalfa) atmoz.no :)

 

 

Har du aldri hørt noe om dette før, eller ikke vet helt hva det dreier seg om? Da anbefaler jeg at du slapper av med litt film:

- Se først Home: http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

- Etterpå kan du se Zeitgeist: Addendum: http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912

- Se noen klipp på youtube: http://www.youtube.com/user/TZMOfficialChannel

Endret av Atmoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare få samlet noen likesinnede og lage en nettside på norsk som gir god informasjon og svarer de mest stilte spørsmålene. Skal jeg opprette alt innholdet alene kommer det til å ta evigheter.

 

Nå har jeg ingen fast plan over hvordan innholdet skal være, jeg håper egentlig på at vi blir en liten gruppe som samarbeider og fordeler arbeidet for best mulig resultat. :)

Lenke til kommentar

Hei Atmoz,

 

akkurat den mannen jeg ser etter. Jeg har oversatt det meste av Venus/ZM-materialet til norsk allerede, men jeg er ikke særlig god på Joomla, IRC, og alle disse krevende programmene. Jeg oversetter tekst til norsk. Datamaskinen er for meg en smart skrivemaskin, ikke mye mer.

Jeg har forsøkt å få lagt inn mine oversettelser på ZM-sidene, men det meste har ikke kommet inn, bortsett fra et par sider som ble lagt over egentlig før jeg var ferdig med korrekturen.

Jeg har oversatt orienteringsguiden og Addendum-filmene på dotsub.com. Det får jeg til.

resten ligger som filer rundt om kring. Mye på ZM wiki som jeg ikke kommer inn på lenger.

 

Jeg har akutt behov for softwarehjelp for å komme videre.

Mitt fagområde er språket.

 

kontakt meg gjerne

 

[email protected]

http://home.c2i.net/krokvollen

Lenke til kommentar

En ting til...

 

jeg måtte få meg en konto her for å prøve å komme i kontakt med deg. Den adressen på IRC eller hva faen skjønner ikke jeg noe av. Atmoz-siden blir jeg ikke noe klokere av og fasttelefonen din er ikke lenger i drift (Den fant jeg).

 

Håper du er innom her og kan ta kontakt.

Jeg har til og med telefon: 90876261

 

Jens

Lenke til kommentar

Takk for veldig positivt svar! :)

 

Det ser ut til at vi utfyller hverandre på kunnskaper, veldig bra. Jeg legger deg til i min kontaktliste, så vil du få en mail fra min private e-post etterhvert.

 

Jeg innser at jeg ikke kan være lett å få tak i. Jeg vurderte å ta med min e-post-adresse, men liker ikke å legge slikt direkte ut på nettet. Derfor skal jeg opprette en offentlig e-post for prosjektet, må bare få satt den opp først.

 

EDIT: Nå har jeg satt opp en e-post som dere kan bruke for å komme i kontakt uten å måtte registrere konto i forumet: zeitgeist (krøllalfa) atmoz.no

Endret av Atmoz
Lenke til kommentar

Helt ukritisk skal man aldri være. Jeg har ikke fastlåst mine meninger (vil aldri gjøre det). Men det er såpass mye bra i Venus-prosjektet at det interesserer meg nok til å lage en nettside om det. Klart, ALT trenger jo ikke å stemme 100% - mye av det som blir sagt er ting som man egentlig ikke vet fungerer før man prøver (noe som aldri vil skje i min levetid iallefall).

 

Du kan godt dele lenkene ja :)

 

jaja, sålenge dere ikke kommer å banker på døra mi...

 

Nei, sånt tull skal du slippe. Hater det like mye selv. Folk skal få tenke selv.

Endret av Atmoz
Lenke til kommentar
Helt ukritisk skal man aldri være. Jeg har ikke fastlåst mine meninger (vil aldri gjøre det). Men det er såpass mye bra i Venus-prosjektet at det interesserer meg nok til å lage en nettside om det. Klart, ALT trenger jo ikke å stemme 100% - mye av det som blir sagt er ting som man egentlig ikke vet fungerer før man prøver (noe som aldri vil skje i min levetid iallefall).

Venus-prosjektet vet jeg for lite om til å uttale meg om, men mine kritiske holdninger til Zeitgeist kommer av en rekke i beste fall halvsannheter og usannsynlige trekninger i alle de tre delene (av hovedfilmen, ikke Addendum), med spesielt fokus på 11. september. Det er den delen jeg har mest problemer med. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har sett hele den første zeitgeist-filmen. Jeg synes det ble for mye rare spekulasjoner som ikke hadde noe med det budskapet som den andre filmen ga. Den hadde også veldig overdrevet negativ vinkling, noe Peter Joseph har innsett i ettertid.

 

Den andre filmen (addendum) måtte jeg se to ganger før jeg skjønte tegningen. Jeg hang meg ikke opp i fakta om hvordan systemet hang sammen, det som virkelig interesserte meg var det faktum at penger er roten til mye ondt (sammen med religion). Nå er ikke det noe nytt, alle vet jo det. Addendum viser bare hvor gale det er, hvor store konsekvenser det har. En fin tankevekker.

 

Nå er Zeitgeist Movement (bare) en bevegelse for å spre budskapet til Venus-prosjektet. Men filmene som blir laget har også budskap som ikke nødvendigvis stammer i fra Venus-prosjektet. Men dette blir mer fokusert, spesielt etter at Addendum ble populær.

 

Jacque Fresco, mannen bak Venus-prosjektet, er en veldig klok mann som har veldig mange gode argumenter og meninger om potensialet til mennesket, teknologien og samfunnet. Han prioriterer fornuft og vitenskap. Det er derfor jeg liker hans ideer. Konspirasjoner og andre rare ting har jeg liten interesse for.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke fått tatt meg tid til å gjøre noe veldig mye enda. Jeg har vel egentlig ikke helt bestemt meg for hvordan vi skal ha det, tenkte vi kunne komme frem til en plan i fellesskap.

 

Jeg har derfor opprettet en google-gruppe som gjør gruppearbeidet lettere: http://groups.google.com/group/zeitgeistbevegelsen

 

 

 

Trenger dere webby så lager jeg mer enn gjerne en side for dette prosjektet nonprofit free of charge

 

Du kan kan godt bidra med web-biten om du har lyst til det.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...