Gå til innhold

[Løst]problemer med visual voicemail (iphone)og chess


Anbefalte innlegg

Etter evigheter med google og søk ulike steder på nettet har jeg ikke funnet et svar på dette problemer. Når jeg trykker på telefon - telefonsvarer på min iphone ringes telefonsvareren opp istedet for å starte "programvaren visual voice med. Ja jeg har telefonsvarer i mitt abbonement. DE klør seg i hodet på Chess og har ikke peiling på hva som er grunnen. Jeg fikk beskjed om å Resette telefonen (slette alle innstillinger og informasjon) dette har altså ikke løst problemet! Noe gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, du har den fullstendige Telefonsvarer-tjenesten og ikke bare personsvar mini? For tjenesten vil ikke fungere med personsvar mini.

 

I tillegg vil den kun fungere på hovedkortet om du har tvillingSIM-tjeneste.

 

Du må også ha gått gjennom velkomstbeskjedene på den ordinære personsvaroppringningen og ha opprettet et passord før tjenesten aktiveres hos Chess.

 

 

Har tatt en prat med kyndige folk her jeg jobber, og de vet heller ikke noe mer enn det ovennevnte, annet enn at vi har denne koden VVM PÅ og VVM AV som vi bruker. Denne endrer et flag i personsvaroppsettet vårt som aktiverer VVM. Du kan evt sende meg nummeret ditt på en PM så kan jeg ta en titt på om flag'et er satt riktig.

 

Faller tilbake på at oppdateringen av iPhonen din ikke er riktig om alle kriteriene over er oppfylt..

Lenke til kommentar

Med "gjenoppretting/resetting", mener du den funksjonen du finner inne i Innstillingene på telefonen?

 

Jeg hadde samme problem som deg, trolig grunnet at jeg hadde brukt diverse metoder for å få aktivert tethering og mms før Chess støttet dette. Jeg tok en restore i iTunes og installerte selve operativsystemet på nytt, og da fungerte både mms, tethering og visual voicemail med en gang jeg skrudde på telefonen.

Lenke til kommentar
Så, du har den fullstendige Telefonsvarer-tjenesten og ikke bare personsvar mini? For tjenesten vil ikke fungere med personsvar mini.

 

I tillegg vil den kun fungere på hovedkortet om du har tvillingSIM-tjeneste.

 

Du må også ha gått gjennom velkomstbeskjedene på den ordinære personsvaroppringningen og ha opprettet et passord før tjenesten aktiveres hos Chess.

 

 

Har tatt en prat med kyndige folk her jeg jobber, og de vet heller ikke noe mer enn det ovennevnte, annet enn at vi har denne koden VVM PÅ og VVM AV som vi bruker. Denne endrer et flag i personsvaroppsettet vårt som aktiverer VVM. Du kan evt sende meg nummeret ditt på en PM så kan jeg ta en titt på om flag'et er satt riktig.

 

Faller tilbake på at oppdateringen av iPhonen din ikke er riktig om alle kriteriene over er oppfylt..

Har sendt deg mitt nr. på pm. Har den fullstendige personsvar tjenesten til chess, har ikke tvillingkort. Prøvde både clean install av iphone programvaren (dette funket heller ikke), samt gjenomretting...

Lenke til kommentar
Med "gjenoppretting/resetting", mener du den funksjonen du finner inne i Innstillingene på telefonen?

 

Jeg hadde samme problem som deg, trolig grunnet at jeg hadde brukt diverse metoder for å få aktivert tethering og mms før Chess støttet dette. Jeg tok en restore i iTunes og installerte selve operativsystemet på nytt, og da fungerte både mms, tethering og visual voicemail med en gang jeg skrudde på telefonen.

Har forsøkt både resetting både fra telefonen som chess anbefalte, samt restore fra itunes. I iTunes; registrerte du telefonen som "ny telefon" eller gjennopprettet du slik at dine programmer fra appstore og annet kom tilbake til telefonen?

Lenke til kommentar

Jeg valgte å gjenopprette fra backup første gangen (da jeg gikk fra 2.2.1 til 3.0) men etter en liten stund valgte jeg å sette den opp som ny telefon. Programmene og musikken hadde jeg jo i iTunes, og kontakter, epost, kalender, notater og slikt fikk jeg tilbake via MobileMe.

 

Visual Voicemail-støtten kom først etter at jeg satte den opp som ny telefon.

Lenke til kommentar
Jeg valgte å gjenopprette fra backup første gangen (da jeg gikk fra 2.2.1 til 3.0) men etter en liten stund valgte jeg å sette den opp som ny telefon. Programmene og musikken hadde jeg jo i iTunes, og kontakter, epost, kalender, notater og slikt fikk jeg tilbake via MobileMe.

 

Visual Voicemail-støtten kom først etter at jeg satte den opp som ny telefon.

Okay, jeg mener bestemt at jeg testet dette med "fresh install", uten at det fungerte. Men kan evt prøve igjen. Ellers mener mcsvor å ha funnet svaret på pm. Det dreier seg angivelig om feil "flagging" på abbonementet slik at vvm ikke er aktivert fra operatøren. Har vært i kontakt med chess vedrørende dette. De hadde uten videre ikke tilgang på denne informasjonen, men skulle sende saken videre til netcom som er "nettleverandøren" deres.

 

Om ikke dette skulle funke, kan jeg jo alltids prøve en fresh install. Jeg gir meg ikke på tørre møkka før vvm fungerer. Det er litt slitsomt å ha det sånn : )

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det kanskje ikke klart nok i mine tidligere poster, men jeg fulgte den guiden kun for å få internettdeling (tehtering) og mms. Visual Voicemail fungerte verken før eller etter at jeg gjorde det guiden sier, men etter at Chess lanserte tjenesten og jeg hadde satt opp telefonen som ny telefon.

Lenke til kommentar
Du kan forsøke å sette SIM-kortet ditt i en annen mobiltelefon (hva som helst bortsett fra iPhone), send en SMS til et annet nummer enn ditt eget, før du setter SIM-kortet tilbake i iPhonen din. Send så en ny SMS igjen, vent 10-15 minutter igjen før du sjekker om du tjenesten fungerer.

 

Fy F!!! ; ) Gratulerer! Du har løst problemet mitt! Tusen tusen takk for hjelpen!!!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...