swanbog Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Hei, har støtt på et irriterende problem. I går fikk jeg no rusk innpå systemet. Har enda ikke funnet ut om det er et virus eller ei, men jeg har ikke fått ordna opp i det og har heller ikke lyst å jobbe meg i hjel med akkurat det. Jeg foretrekker å formatere siden jeg ikke har så mye dilldall som må installeres igjen på denne maskinen likevel. Men.. Jeg har en notebook, en Acer AspireOne og den har ikke cd-rom. Da jeg kjøpte den, var alt klart da jeg skrudde den på, altså, operativsystemet (xp home) var ikke installert, men det sto klart til å gjøres, som om jeg hadde startet maskinen fra installasjonscd. Det samme gjaldt drivere om jeg husker rett. Jeg er vant med stasjonær så vet ikke helt hvordan dette fungerer. Hvordan kan jeg nå få formattert? Jeg har fortsatt nøkkel.
stonebro Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Kom det ikke et gjenopprettingsverktøy med ferdig installert?
swanbog Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 Vel.. Jeg har kun formatert når jeg har hatt cd, så jeg kjenner ikke til andre måter å gjøre det på. Jeg har ledig usb-pinne men vet ikke hvordan jeg kan gjøre dette. Heller ikke om det fulgte med noe recovery verktøy. Hvordan finner jeg ut av det? Ingenting fulgte med av fysisk tilbehør, men hva som ligger på selve maskinen av det, vet jeg ikke hvordan jeg finner..?
stonebro Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Vel.. Jeg har kun formatert når jeg har hatt cd, så jeg kjenner ikke til andre måter å gjøre det på. Jeg har ledig usb-pinne men vet ikke hvordan jeg kan gjøre dette. Heller ikke om det fulgte med noe recovery verktøy. Hvordan finner jeg ut av det? Ingenting fulgte med av fysisk tilbehør, men hva som ligger på selve maskinen av det, vet jeg ikke hvordan jeg finner..? Vel, se under Programmer etter Acer eRecovery, Recovery, Gjenoppretting, etc. etc. For å lage bootbar USB pinne kan du f.eks. lese litt på http://www.bootdisk.com/pendrive.htm.
PerB Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Det kan også være en funksjonstast du skal benytte ved oppstart av maskinen som starter recovery-partisjonen (se i manualen din).
swanbog Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 Never mind, fant ut av det og systemet er i orden igjen:) Takk for respons anyway
PerB Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Ettersom det var flere forslag til løsning må du angi hvilken du benyttet (eller beskrive hva du gjorde som ikke var foreslått) slik at andre med tilsvarende problem kan ha nytte av tråden din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå