Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med HTML: rammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det jeg vil er å kanskje ha noe som table men jeg vet ikke om jeg kan skrive i de.

 

jeg vil ha forskjellige områder på nettsiden, foreksempel:

tekst til høyre nyhetsramme(eller noe som liker på ramme) og andre ting i midten.

 

jeg lurer på hvordan jeg kan plasere ting forskellige steder.

og om det finnes noe som likner på rammer som jeg kan skrive inni.

 

Table er det noe jeg kan skrive i?

Lenke til kommentar

Det hadde selvsagt vært greit å bli født perfekt også. Lære å sprinte i en alder av 2 uker, og stå på hendene når man er 2 år. Hvorfor klemme motivasjonen ut av han med en gang når han enda ikke har ferdiggjort noe som muligens kan være hans første side. Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å bruke CSS, men trenger du å tvinge han ut i CSS før han er ferdig med å lage sin første side i basic HTML?

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å bruke CSS, men trenger du å tvinge han ut i CSS før han er ferdig med å lage sin første side i basic HTML?

Hvorfor lære å gjøre ting feil istedet for å bruke hjernen litt mer og faktisk lære det på riktig måte?

 

Ja, CSS og den slags er hakket vanskeligere og mer avansert enn tabeller, men tabeller er gammeldags og skal faktisk ikke brukes til det (jeg regner med) trådstarter ønsker å oppnå. Det blir som å sette seg inn i og bruke Windows 95 før du går over på Windows 7. I 2009.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å bruke CSS, men trenger du å tvinge han ut i CSS før han er ferdig med å lage sin første side i basic HTML?

Hvorfor lære å gjøre ting feil istedet for å bruke hjernen litt mer og faktisk lære det på riktig måte?

 

Ja, CSS og den slags er hakket vanskeligere og mer avansert enn tabeller, men tabeller er gammeldags og skal faktisk ikke brukes til det (jeg regner med) trådstarter ønsker å oppnå. Det blir som å sette seg inn i og bruke Windows 95 før du går over på Windows 7. I 2009.

 

Dette blir litt som å slenge en likning i ansiktet på en 1.klassing. Hvorfor kaste bort tiden med å lære de at 1+1=2 når man kan skrive x=1+1 og derfor x=2? Man må bli kjent med det grunnleggende, og bli fortrolig med en ting av gangen. Når det gjelder win95-win7-sammenlikningen din... du fant ikke på noe bedre? Emulerer du win7 i win95? CSS er useless uten kunnskap inn HTML, win7 funker helt fint alene. Jeg tror mange på dette forumet er veldig flinke til å banke all motivasjon ut av nybegynnere, bare fordi de skal lære dem "den rette" måten å gjøre ting. Om en uke eller to ville TS gått over til å bruke CSS uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...