Gå til innhold

Kjøpe mitt første speilrefleks.


Anbefalte innlegg

Hei. jeg planlegger å kjøpe Nikon D5000.

 

Skal til Kina om ikke lenge. og jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe kameraet her hjemme eller der nede.

Hvordan er det med garanti og slikt? noen sier det er internasjonal garanti på slikt.

 

men jeg leste dette hos Nikon: http://nikoneurope-no.custhelp.com/app/ans...tail/a_id/17181

 

Her står at kamera evt må tilbake til forhandler eller den som var importør av det. det er jo ikke helt heldig vist jeg kjøper dette i kina.

 

Noen som har noen erfaringer på dette området, kommentarer eller tips?

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. jeg planlegger å kjøpe Nikon D5000.

 

Skal til Kina om ikke lenge. og jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe kameraet her hjemme eller der nede.

Hvordan er det med garanti og slikt? noen sier det er internasjonal garanti på slikt.

 

Her står at kamera evt må tilbake til forhandler eller den som var importør av det. det er jo ikke helt heldig vist jeg kjøper dette i kina.

 

Noen som har noen erfaringer på dette området, kommentarer eller tips?

 

Jeg var en tur i Kina nå i vår og prisene på elektronikk er såpass høye at her er det lite å hente. Kamerahusene var omtrent norske priser, tror ikke objektivene er noe særlig bedre priset.

 

Det du må gjøre hvis du skal kjøpe noe er å "mase" etter et internasjonalt garantikort (hadde det på ark hva det var på kinesisk, men den finner jeg desverre ikke igjen), så har du visse rettigheter i forhold til reklamasjon. Men uansett hvordan garantien/reklamasjonsrettighetene dine er så må det sendes til Kina hvis du skal få det reparert på reklamasjon.

 

Jeg vurderte å kjøpe speilrefleks på turen, men fant ut at det var omtrent norske priser på det. Dette var dog i Shanghai, men jeg har hørt at Hong Kong er igjen litt billigere på elektronikk, hvis du skal innom der.

Lenke til kommentar
Nei skal ikke innom Hong kong men Beijing og Shanghai.

 

Da sier vi det slik at jeg kjøper i Norge, da får jeg også menyene på kameraet på norsk som bare et pluss uten at det er viktig.

 

Ja, gjør det slik for prisene i Shanghai (merk: på kamerahus) var ikke noe særlig lavere enn i Norge. Objektiver har jeg ikke peiling på hva "skal" koste så der vet jeg ikke.

 

Gogo Norge og reklamasjon osv! :)

Lenke til kommentar
Auto exposure bracketing "AEB"

 

Du må selv bestemme hvor mye du vil justere over/undereksponering,prøv med 1/3 stepp +/-

 

Kan også stå som BKT(heter det på D70).

 

Finner du ikke innstillingene for det, kan det hende du må skru på avansert meny for flere innstillinger med bla. bracketing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...