Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med NTFS-formatert HD (Dynamisk)


Anbefalte innlegg

Nå her jeg gjort det store! :grumpy:

Skulle ta kopi av alt av dokumenter , hjemmeside og bilder før jeg formaterte serveren. Satt inn en disk og over med det...

Installerte Server 2003 og satt alt opp. Men så kom det jeg dreit meg ut på. Glemte at den disken som jeg tok al backup på var NTFS. Denne får jeg ikke lest da NTFS skal jo være sikkert. Windows finner denne som en "dynamisk" disk.

Partition Magic klarer ikke å konvertere den, Volum Manager får jeg ikke prøvd da den ikke støtter Server 2003 eller XP.

 

har noen noen gode forslag til hvordan jeg kan redde denne data'n som er på disken ? :roll::roll:

Andre konvertering programmer, et eller annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge OS'et støtter NTFS, har du i hvertfall et godt utgangspunkt. Hvis dataene er ukrypterte så får du dem frem uten noe mer om og men.

Hvis dataene er krypterte så må du "logge deg på" med det brukernavnet som har tilgang til dataene. Jeg er usikker på hvordan det gjøres i praksis, men det er fullt mulig. Jeg tror forresten at dette er ddiskutert her før ogat det var en grei løsning på det. Prøv å søk litt rundt, kanskje du finner tråden.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å mounte disken i linux? Kan være en idè...

 

har ikke Linux her, Leser de NTFS ??? :o

 

Og til han over i forumet ;) (husker ikke navn) , prøvd flere maksiner... alle finner den som dynamisk disk...

 

Mener Linux skal klare å lese NTFS , ja... Skal ikke banne på det though.

Lenke til kommentar

"Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?

Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)?

 

Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her.

Lenke til kommentar
Og til han over i forumet ;) (husker ikke navn) , prøvd flere maksiner... alle finner den som dynamisk disk...

 

Dynamisk disc? Sier windows det i Disk management eller? Convert to basic disc, er det mulig?

 

Kan ikke konverteres, alle vertøymuligheten forsvinner når jeg merker disken, gjelder i Disk Manager og i Power Quest Partition Magic, har ikke fått prøvd Volume Manager da jeg ikke har 2000 her...

Lenke til kommentar
"Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?

Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)?

 

Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her.

 

Off topic - og du er en som er her for å skape kvalme og komme med urelevante saker. Personlig føler jeg at denne situasjonen er dritt! Og føler du at det er en dårlig topic er ikke dette rette plasse å si det , men heller en PM til en moderator.

Ferdig med den saken! :grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
Logg inn som administrator, høyreklikk på katalogen du lagret det i, klikk Properties -> Security -> Advanced -> Owner.

 

Deretter krysser du av Replace owner... og klikker Appy.

 

Deretter skal du kunne legge inn tilgang for din egen bruker.

 

Kommer ikke inn på disken, kan ikke se mapper eller noe. I Explorer kan man ikke se disken !! Kun i Disk Manager (dynamic) og i Partition Magic!

Lenke til kommentar
"Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?

Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)?

 

Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her.

Godt sagt. Veldig enig med deg. Skjønner ikke at folk gidder å svare på slike poster. Når dem svarer bidrar dem bare til at andre folk skriver poster med samme tåpelige tittel også. Det er nok en grunn til at denne posten ble opprettet.

Lenke til kommentar
Det ser jo typisk ut som du har hukket av på "make my folders private"... Da sliter du vel litt om windows har vært så grei å kryptere disken  for deg...

 

Har ikke det heller. Denne disken har stått som en Felles disk der alle User mapper har vært og hjemmesider. Og men kommer ikke inn på disken i det hele tatt, får ikke sett den på "My Computer" , kun Disk Manager og Partition magic

Lenke til kommentar

hmmm bare tenke seg om. er ikke 2003 server et par 3 uker forsinken, jeg synes å huske at microsoft trakk den tilbake.

ERGO DEN ER IKKE UT ENDA. og da må du ha en ulovlig kopi.

 

 

en smart man ved navn Holm sa,

when the possible is proven not possible, then the inpossible, most be possible.

 

ergo, tar du å stiller spørsmål og vil ha hjelp med kopierte programer som ikke er offisielt ute på marketed enda? tsk tsk tsk.

 

hehe :evil::evil::evil:

 

ok nå har jeg mobba nok,

husker jeg rett så har temat blitt tatt opp på www.dinside.no under data.

søk der så finner du svaret å løsning på hvordan du får tilbake info'n du har tapt,

 

 

:yes::yes::yes:

Lenke til kommentar
"Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?

Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)?

 

Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her.

 

Bare så du vet det så er "bæsj på leggen"

en annen måte å si jeg har d**** meg ut eller jeg har

gjort det store.

 

Det er en fin måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på også.

Han fikk jo din oppmerksomhet :D

Tyder jo på at det fungerer.

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...