Gå til innhold

Jeg trenger en flerspråklig telefon.


Anbefalte innlegg

Heisann folkens, nå har jeg lett rundt på nettet en stund.

 

Jeg trenger en mobil som støtter bruken av flere forskjellige språk på en gang. Jeg trenger ihvertfall å kunne skrive, med ordliste, på norsk, engelsk, russisk og persisk.

 

Har hatt en sony ericsson som jeg prøvde å installere russisk på, men da byttet de ut hele operativsystemet med et østeuropeisk ett. Sony ericsson forteller meg pr mail enkelt og greit at man ikke kan ha så forskjellige språk på en og samme telefon.

 

Vel, nå har telefonen min druknet, så hvor får man tak i en multi-language mobil?

 

 

Blir veldig glad for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt over her, iPhone.

 

Nokiatelefonene bruker forskjellige språkpakker, og språkene du nevner finner man ikke i samme pakke.

 

Joda, men de har ikke persisk, et av språkene jeg vil ha, og da er jeg like langt.

Nokia har noen telefoner (som ole_marius nevnte) som kan brukes:

http://europe.nokia.com/get-support-and-so...bile-dictionary

 

Kanskje noen kan fortelle meg om 5630 er et greit kjøp? Den er ihvertfall billig (2000 fra megastore.se)

Lenke til kommentar
Alle Windows mobile-mobilene støtter dette. Hvis det ikke støtter det er det absolutt null problem å finne noe. Windows Mobile støtter også oversettere, Word og diverse andre finesser.

 

Jeg fant en Palm Treo 500 til en rimelig penge. Men jeg finner ingen informasjon om hvilke språk som følger med eller hvor man eventuelt kan laste ned flere språk.

 

Vet du hvor jeg kan lete?

Lenke til kommentar
har nå nettopp fått hentet telefonen fra posten og jeg har funnet ut at selv om telefonen er på engelsk har jeg både æ, ø og å, samt mange andre rare bokstaver.

 

så det neste jeg skal teste er å installere norsk ordbok etter jeg har oppdatert telefonen

 

Hvilken telefon har du kjøpt?

 

Håper det går greit å installere de ordbøkene, for jeg har bestilt en 5630 til meg selv nå :)

Hold meg oppdatert, ok?

Endret av Sounder
Lenke til kommentar
De ordbøkene som er lenket til i tråden er rene oppslagsverk (til en egen applikasjon) og ikke ordbøker for inndataspråk.

 

På nokia.com (http://europe.nokia.com/get-support-and-software/download-software/mobile-dictionary) står det at:

 

"The dictionary application allows you to have English and two user-defined languages on your device at the same time. You may freely change the two languages according to your needs. The dictionary application asks you to remove some languages if the total number of three languages is exceed."

 

Vil nå regne med at det gjelder hele systemet, ikke bare en enkel ordbok aplikasjon?

Lenke til kommentar
Nei, det gjelder bare ordbokprogrammet. Hvilke skrive-/inndataspråk man har bestemmes av firmware. Fjollete, men sånn er det nå.

 

Det er helt latterlig.

Fant noen programmer der på nettet et sted hvor man kunne skrive og tolke og holde på, som om det var et tekstdokument med tolkefunskjon, så er det mulig å kopiere og lime inn når man skal sende sms eller email. Det er vel, dessverre, det nærmeste jeg kommer en språktelefon :/

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke banne på det, men det er mulig Windows Mobile kan gjøre det du er ute etter. Det finnes i alle fall tredjeparts tastaturprogramvare som lar en bytte mellom (også egendefinerte) varierende tegnsett og (også egendefinerte) ordlister. Mulig ikke alle går med samme program, men du kan jo sjekke ut t.eks. PocketCM keyboard (gratis) eller SPB Keyboard (betalt). Disse to tlarer det meste, men jeg er usikker på tegnsettstøtten for persisk i standard WM. Evt. i kombinasjon med Language Extender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...