Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny installering av XP (kan ikke opprette system32)


Anbefalte innlegg

P.g.a ofte krasj ved spilling så jeg meg nødt til å formatere PC'en min og reinstallere XP.

 

Men når jeg skal formatere partisjon C:, får jeg opp følgende feilmelding (ved siste forsøk):

 

Følgende mappe kan ikke opprettes: Windows/System32

 

Jeg har slettet gammel partisjon og prøvd å reinstallere et par ganger, men får opp feilmeldinger, forskjellige, for hver gang. Først var det at "disken kunne være skadet, sjekk SCSI koplinger" e.l.

 

Fikk forslag om at jeg måtte kjøpe ny harddisk, men tenkte jeg fikk spørre litt rundt for å sjekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[1] Sjekk at det ikke er noen løse kabler til Hardisk > PSU > Hovedkort.

[2] Du kan kontrollere HDD for feil. Diagnoseprogram finner du hos produsentens hjemmeside.

[3] Du kan se om vedlagt guide kan hjelpe på?!

 

Drive Fitness Test - Diagnoseverktøy for IBM/Hitachi HDD

FJDT - Diagnoseverktøy for Fujitsu HDD

SeaTools - Diagnoseverktøy for Seagate/Maxtor HDD

ES Tool - Diagnoseverktøy for Samsung HDD

Data Lifeguard Diagnostic - Diagnoseverktøy for Western Digital HDD

PS: For best resultat, kan du utføre en full test hvor du også kontrollerer diskoverflaten for feil. Dette vil som sagt gi en grundigere diagnose, men kan også være litt tidskrevende.

Lenke til kommentar

....eller sette harddiskens kontroller-modus bort fra AHCI/RAID til noe som ofte kalles for IDE-mode. Dette gjør du i BIOS (les hovedkortets manual). AHCI og RAID krever alltid at drivere lastes inn før disken kan leses og formateres.

Dette gjelder harddisker og kontrollere med SATA grensesnitt (ikke IDE/PATA konrollere/harddisker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...