Gå til innhold

OpenSUSE 11.2, hva forventer vi?


Anbefalte innlegg

Vel, jeg har vært ivrig bruker av OpenSUSE 11.1 ganske lenge. Kjøpte nylig en ny laptop, en Dell Studio XPS 13 som desverre ikke er god venn med OpenSUSE 11.1 da det trådløse Atheros AR5009 kortet virkelig ikke ville fungere uansett hva jeg gjorde. Gikk dermed midlertidig over til Ubuntu som jeg er generelt sett fornøyd med men jeg savner likevel OpenSUSE.

 

Hva er forventningene til OpenSUSE 11.2? Så vidt jeg husker vil den være basert på 2.6.30? (Eller var det 2.6.31?). Kan kanskje håpe at AR5009 kortet mitt fungerer da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har egentlig ingen veldige forventninger, annet at en nyere KDE 4 er inkludert og at de ikke "ødelegger" noe :p Men så har jeg heller ikke lest noe om hva som kommer i 11.2.

 

Forresten så sier ryktene på Google at AR5009 burde være støttet av ath9k modulen, og dermed også fungere i openSuse 11.1...

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Stemmer at ath9k modulen i teorien får kortet til å fungere. I praksis finner den kanskje halvparten av tilgjengelige nett og klarer aldri å koble til noen av dem uavhengig av kryptering eller signalstyrke. I Ubuntu har jeg samme problematikk bare at der klarer jeg ihvertfall finne alle nett og stort sett koble meg til (dog jeg blir ofte frakoblet).

 

Skal bestille et Intel 4965 kort og bytte ut Atheros kortet.

Lenke til kommentar

joda,testet suse 11.2.6 med kde 4.3 nettopp,ser bra ut.

Åpenbart er ikke allt klart for 11.2 i kde pakkebrønnen enda.

der var valget mellom hvilke repositories jeg skulle gå for og det blev noe mix der gitt mellom ulike,men det ordner seg ju med officiel utgave uansett.

 

bedre hantering av maskinvare,og ext4 for hardiskene var vel det mest markante,men gleder meg til officiell utgave,har parkert den nå og har 11.1 som linux nå,avventer neste milestone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...