Gå til innhold

Asus 1101HA netbook erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

2GB minne er mer enn nok til W7, med veldig god margin. Er dog enig i at prosessoren er svak. Men W7 med godsaker deaktivert er fortsatt veldig mye mer godsak-ifisert enn windows XP. Bruker selve W7 basic med svart theme, svart fargescheme, aero deaktivert selvfølgelig, amt skrudd av en del ubrukelige tjenester ved oppstart, programmer ved oppstart, samt skrudd av ting som minimeringsanimasjoner etc som jeg ikke liker uansett. Synes det kjører veldig bra

 

Er ikke uenig med deg i det du sier, nei. Men tror du en SSD vil gi særlig ytelsesforbedring kontra 5400 RPM-disken som sitter i? Er vel kanskje ikke der den største flaskehalsen er? Dog, alle monner drar, sikkert.

 

Er selv litt spent på 1201HA-varianten som vel kommer snart. På hva spesifikasjonene blir, altså.

 

Er veldig stor forskjell på HDD og de beste SSDene. Du merker det spesielt på start av programmer og boot av OS. I tillegg vil du få en 10%(ish) boost i batteritid om du er heldig. SSD er selvfølgelig for dyrt til at det er verdt det personlig, men hadde vært veldig stas

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har hatt denne en stund nå. Har lagt merke til at viften går mer og mer og vil ikke kalle den stille slik som andre. Mener viften nesten aldri gikk helt i starten da jeg fikk denne. Kan det ha noe med at jeg oppgraderte bios til ver 317? Og hvor finner jeg dette programmet som alle snakker om der man kan kontrollere viftehastighet?

Lenke til kommentar

Skjermkortet i denne pcen er jo som kjent et intel gma 500 kort. Uansett, på wikipedia, i directx-diag og alle andre analyse programmer, så står det at maks minne på dette er 256MB. Derimot, i våre 1101 maskiner, så er det 8MB.

 

Siden dette kortet heter sitt minne fra maskinen sitt internminne, så må det jo være en måte å øke dette. Finnes feks mange laptopper som har den muligheten i BIOS.

 

Eller er det noe jeg har oversett her? Er det i det hele tatt mulig å gjøre dette, eller er det no-go? Jeg er litt lei over at spill fra 1998 (!) hakker.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med min 1101HA :D

Lenke til kommentar
2GB minne er mer enn nok til W7, med veldig god margin. Er dog enig i at prosessoren er svak. Men W7 med godsaker deaktivert er fortsatt veldig mye mer godsak-ifisert enn windows XP. Bruker selve W7 basic med svart theme, svart fargescheme, aero deaktivert selvfølgelig, amt skrudd av en del ubrukelige tjenester ved oppstart, programmer ved oppstart, samt skrudd av ting som minimeringsanimasjoner etc som jeg ikke liker uansett. Synes det kjører veldig bra

 

Er ikke uenig med deg i det du sier, nei. Men tror du en SSD vil gi særlig ytelsesforbedring kontra 5400 RPM-disken som sitter i? Er vel kanskje ikke der den største flaskehalsen er? Dog, alle monner drar, sikkert.

 

Er selv litt spent på 1201HA-varianten som vel kommer snart. På hva spesifikasjonene blir, altså.

 

Er veldig stor forskjell på HDD og de beste SSDene. Du merker det spesielt på start av programmer og boot av OS. I tillegg vil du få en 10%(ish) boost i batteritid om du er heldig. SSD er selvfølgelig for dyrt til at det er verdt det personlig, men hadde vært veldig stas

Bestillte akkurat selv 1101HA med 2gb ram og 250gb harddisk. Men når kommer 1201 ut (i Norge)? Søkte den opp og skulle gjerne hatt en rød 1201N. Men da bør den komme i løpet av uka eller noe.

Lenke til kommentar

Da har jeg lekt meg med min 1101HA i noen timer. Og oppsummert er jeg... skuffet.

 

Tastatur

Helt flatt noe som er uvant for meg. Helt greit men det er vel noe man vender seg til.

 

Touchpad

Helt grei denne også. Personlig så savner jeg litt den fysiske avgrensningen mellom touchpad og resten av pcen, men det går greit.

 

Skjerm

Fantastisk!

 

Batterilevetid

Over 7 timer på full performance med 100% belysning er fantastisk!

 

Ytelse

Ankepunktet. Jeg visste at ytelsen var svak, men dette var værre enn forventet. Ikke mye som skal til før ting går sakte. Selv med 2 GB minne. Prosessoren er rett og slett forferdlig svak. Jeg klarer ikke å spille av en 720P video, hverken i VLC eller på youtube. Full performance, deaktivert aero og ingen andre programmer som kjører. Skal også være nyeste drivere tror jeg.

 

Tenkte jeg skulle prøve GMABooster men det passer jo ikke til GMA500.

 

Rett og slett skuffet over ytelsen selvom jeg visste den var svak. Vurderer å gi den tilbake og vente på noe kraftigere som kanskje 1201HA/1201N. :no:

 

Nå er jeg egentlig ikke så kravstor da den mest skal bli brukt på høgskole/forelesninger, men jeg forventer at den skal spille av youtube og en 720p video på normalt vis.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

At du ikke får til 720p har ikke noe med maskinen å gjøre men din egen manglende kunnskap om dxva og derfor feil bruk av programvare (vlc støtter ikke dxva)... når det gjelder HD youtube er det ingen netbooks som klarer det. Knapt nok laptopen min klarer det, med en passe bra dual core CPU. Flash er ikke GPU aksellerert, -> dritt.

Lenke til kommentar
Skjermkortet i denne pcen er jo som kjent et intel gma 500 kort. Uansett, på wikipedia, i directx-diag og alle andre analyse programmer, så står det at maks minne på dette er 256MB. Derimot, i våre 1101 maskiner, så er det 8MB.

 

Siden dette kortet heter sitt minne fra maskinen sitt internminne, så må det jo være en måte å øke dette. Finnes feks mange laptopper som har den muligheten i BIOS.

 

Eller er det noe jeg har oversett her? Er det i det hele tatt mulig å gjøre dette, eller er det no-go? Jeg er litt lei over at spill fra 1998 (!) hakker.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med min 1101HA :D

 

Velger å bumpe denne litt. Har googla meg ihjel, men greier ikke finne noe info. Er det noen der ute som har peileing?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...