Gå til innhold

Asus 1101HA netbook erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei!

 

jeg ser at asus eee 1101 kommer i to versjoner ("6-Cell 48Wh Li-ion Battery or

6-Cell 63Wh Li-ion Battery", fra http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm). er det noen som vet hvilken versjon som selges i norge? helt spesifikt lurer jeg på hvilken versjon som selges hos datakjeden. er det noen måte man kan finne ut av dette på sin egen 1101 ved hjelp av manualen eller noe annet? på datakjeden har de kun copy-pasta inn infoen som ligger på asus sine hjemmesider, så der står den oppført med begge de nevnte specsa - noe som jo er lite hjelpsomt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Minste batteriet som selges i norge. Iallefall hos netshop. Handlet hos dem vs datakjeden når jeg kjøpte nettop fordi butikker som datakjeden er billige fordi de driter i ting som å faktisk vite hva de selger :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvis du ikke bryr deg om overclocking, hvilken som helst 2GB brikke av tyden 200 pin sodimm. Hvis du vil bevare overclockingsfunksjonen må du kjøpe en spesiell modell:

http://www.liliputing.com/2009/09/how-to-i...ck-utility.html

 

Ikke de mest vanlige merkene det der men den her skal da fungere:

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=109063

Har ikke prøvd selv, men det er nå samme modell som er listet i artikkelen. Tydelig at MPX har fått med seg dette da den pleide å kosta ca 350, nå 421 kr.

Lenke til kommentar
Tydelig at MPX har fått med seg dette da den pleide å kosta ca 350, nå 421 kr.

 

Hehe...flaks at jeg kjøpte den før MPX innså at de sitter på en ørliten gullgruve i å være eneimportør av den brikka ;)

Jeg kjøpte den for øvrig for 310,- eksl. frakt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Tydelig at MPX har fått med seg dette da den pleide å kosta ca 350, nå 421 kr.

 

Hehe...flaks at jeg kjøpte den før MPX innså at de sitter på en ørliten gullgruve i å være eneimportør av den brikka ;)

Jeg kjøpte den for øvrig for 310,- eksl. frakt.

 

Og den funker?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Den gjør det.

 

Nå er jeg dessverre litt uheldig med min 1101HA, for det er noe som gjør at jeg ikke får overklokket mer enn 10% med bios versjon 0309 eller høyere (har ikke testet den siste 0317). Og de nevnte biosene må til for å at SHE kan settes under oppstart når man har 2GB installert. Problemet med biosene er der for øvrig også når jeg kun har originalrammen inne, så det er ikke 2GB-brikka det er noe galt med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har akkurat bestilt denne i tillegg til en 2GB Hynix brikke fra MPX.

 

Blir spennende og se på hvordan denne oppfører seg til reise, på flyet osv osv. Må bare få inn XP pro, noe jeg ikke antar skal være noe stort problem.

 

Nå er det like før det kommer en ny versjon av 1101ha på markedet. Denne kommer med 2 GB RAM, 250 GB hdd og Windows 7 Home. Litt skuffa over at det er home-versjonen de shipper den med, siden amazon.co.uk ser ut til å selge den med Windows 7 Premium

 

Men om ikke annet, så kan det gjøre at driverne kommer på stell (til windows 7 altså) :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Mer ram og større HDD, windows 7 er ikke akkurat noen særlig grunn til å juble. Det kan man fikse selv. HDD er dog litt vanskeligere enn ram og os, men skulle jeg først byttet på den hadde det blitt en SSD.

Lenke til kommentar

Er ikke uenig med deg i det du sier, nei. Men tror du en SSD vil gi særlig ytelsesforbedring kontra 5400 RPM-disken som sitter i? Er vel kanskje ikke der den største flaskehalsen er? Dog, alle monner drar, sikkert.

 

Er selv litt spent på 1201HA-varianten som vel kommer snart. På hva spesifikasjonene blir, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...