Gå til innhold

Profesionell hjelp eller forklaring


kongen597

Anbefalte innlegg

Hei.

Har litt problemer med å skjønne grafikk kort,trudde eg hadde god greie på data,men no begynner eg å lure på om eg e heilt "lost".de heile begynte med ett Asus striker 2 hk,Xfx 8800gtx,750watt corsair q6600 CPU 2gig OCZ RAM.kjører 1360*768 på 50"Pioneer plasma.klarte gode score på 3dmark 06,men så ville eg ha meir score,kjøpte ett 8800gtx kort til,og kjørte SLI.scoren da blei rundt 15000 trur eg det var,litt usikker på tallet siden dette er ei stund siden.Men så prøvde eg meg på klokkingen,uten hell,etter utallige restarter og uker med prøving og feiling ga eg opp å klokke min Q6600.Etter dette så blei aldri maskina riktig igjen,3d testen viste plutselig 8000 poeng,og neste test viste 11000.men kom aldri opp på 14-15000 igjen.og den svinga så mye på scoren.Formaterte og begynte på nytt for å se om de var maskina som hadde noke tull med softwaren,men ingen hjelp i de.Tok ut eine 8800gtx kortet og ga de til ein venn,og scoren min med ett kort blei de samme som med 2stk 8800gtx,MEN det er her de begynner..Han kompisen som fikk 8800 kortet,fekk 12000 poeng på ett 8800 kort,med mindre CPU,3gig dual core(E8400)(trur eg)og ett EVGA HK,også satte vi inni det andre 8800 kortet og då var han på 14500 poeng,så då tenkte eg att de må være HK mitt som hadde fått seg ein knekk,så eg gjekk til innkjøp av ett nytt HK og nytt skjermkort,Geforce 295gtx singel pcb.Scoren min idag er på 13200poeng i samme 3dmark 06,menst hos kompisen min får 15000poeng i samme test.dette skjønner ikke eg.Så har eg lest ufattelig mye om 295gtx kortet att på fks Far Cry 2 så tester dei 295gtx på FPS der dei får 92 fps på 1280*1024.Eg klarer ikke å komme over 60fps,der stopper den liksom,OG de samme gjorde den med 8800gtx kortet.....Eg klarer samme performance med de gammle 8800gtx kortet som ett nytt 295gtx???Var de vitsen og kjøpe nytt kort?Får hverken høyere score eller høyere FPS i spillene,menst derimot kompisen min klare alt bedre,Uheldigvis ikke fått testa Far Cry 2 på hannas maskin og sett om FPS går over 60 der.MEN også der med ett anna spill Call of Duty 5 WAW stopper liksom fps på 90,mens i tester så skriver dei att cod waw klarer 150 fps...Er de noke eg gjør gale no?noke eg ikke har "skrudd" på?Tenkte kansje att de ville hjelp med de nye HK men nei.Er scoren som de skal?koffor får andre bedre enn meg med mindre maskiner?har tenkt att cpu kunne være dårli vist den hadde fått seg ein knekk i OC testingen,men den viser 3800poeng,og det er mye høgare eg dual coren til kompisen min.Noen som forstår detta?er de sånn att eg skal bare lukke øyene og si til meg sjøl att "sånn e de bare"Sånn som eg ser de no så var de lite vitsen for meg og legge ut 4000kr på ett 295gtx,hadde samme ytelse som 3 år gammalt 8800gtx...MEN er eg heilt på villspor no?har eg glemt noke?Takker for alle svar som kan forklare meg litt om dette...Kort forklart, Hvorfor får eg berre 60fps i Far Cry 2 med ett 295gtx på 1360*768 når eg fekk samme med ett 3 år gammelt 8800gtx?????

 

MVH Bjørn

Endret av kongen597
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...