Gå til innhold

Beste prosessor til ca 1300,-


firsom

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bygge ny data og trenger en bra prosessor. Dataen skal brukes hovedsakelig til videoseing og dagligdagsbruk, men jeg vil ha muligheten til å kunne spille de fleste spill jeg vil. Har sett på et par prosessorer og vil holde meg i denne prisgruppen:

 

AMD Phenom II X3 720 Black Edition

 

AMD Phenom X4 9650 Quad Core

 

Intel Core™ 2 Quad Q8200

 

Hvilken vil gi best ytelse og sist men ikke minst burde jeg vente på i5? Er ikke interessert i å bruke mange kronene over 1300, vil jeg for dette få en i5modell som er bedre/like god som de andre nevnt over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvilken oppløsning du spiller i da. Spiller du i en høy oppløsning og har et ganske bra skjermkort så vil ikke prosessoren ha så mye å si.

 

Av de valgene du lister opp så er nok jevnt mellom Phenom II X3 og Q8200, Phenom I er på vei ut. Ellers har du som nevnt E8400 som en god kandidat. Uansett, skjermkortet blir det viktigste under spilling, så hvis du investerer for lite i et skjermkort så hjelper det ikke med en god CPU når du skal spille spill.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Har en Benq 24" 1920x1080 og skal kjøpe Radeon 4870 skjermkort, og vil gjerne helst spille med så høy oppløsning som mulig. Kan tenke meg en prosessor som er bra på multitasking og som godt takler kjøring av mange ting samleis. Angående E8400, er den altså bedre enn firekjerneren jeg listet opp?

 

Har også hørt mye bra om 720 er denne bedre enn E8400?

Lenke til kommentar

Vel, det spørs egentlig på programmet du skal kjøre. Du kan jo se en sammenligning av Q8200, Ph 9650, E8400 og Ph II 720 her:

 

http://www.tomshardware.co.uk/charts/2009-desktop-cpu-charts/compare,1402.html?prod[2631]=on&prod[2610]=on&prod[2628]=on&prod[2634]=on

 

Måtte poste linken sånn siden den inneholder klammer.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...