Gå til innhold

BSD/UnixLei av at Apache ikke kjører skikkelig på Windows


Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av at Apache ikke kjører skikkelig på Windows.

Har brukt over 2 dager på å finne ut hvordan jeg skal kompilere opp en modul får kun kompileringserror. Alle slike ting er mye vanskeligere på Windows. På linux/unix er det snakk om å skrive en linje.

 

Så nå har jeg bestemt meg for å kjøre opp en linuxbox som server.

Apache, PHP, mySQL + muligens Samba da jeg gjør det meste av utviklingen på Windows. Jeg kommer også til å kjøre det samme på min dedikerte server som jeg har stående når utvikligen er ferdig.

 

Jeg trenger altså en distro som dekker disse behovene og ikke mer.

Jeg vil ha det beste. Kikka litt på FreeBSD, er det en mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Apache, PHP, mySQL + muligens Samba

...

Jeg trenger altså en distro som dekker disse behovene og ikke mer.

Jeg vil ha det beste. Kikka litt på FreeBSD, er det en mulighet?

 

Tror nok alle distroer samt BSD varianter klarer fint alt det der, når du spør om det beste vil du få mange meninger og ingen fasitsvar. Jeg anbefaler FreeBSD, fordi det er hva jeg bruker selv og vet at funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg liker Clarkconnect på servere/routere.....

 

Følger med Apache, php, mysql, samba og alt det andre du trenger som default.

 

 

 

Ellers bruker jeg RedHat på servere som ikke direkte skal være på Nettet (MP3-server'n min hjemme for eksempel).

 

 

Vil ikke si at den bsd-flier'n er mye verdt...... "people.freebsd.org/~murray", minner veldig om en som er inhabil og ikke burde prate om det.....

Lenke til kommentar

Den linken er jo eldgammel...

 

Nå har vi jo ext3 og reiserfs som gode journaliserende filsystemer (ext2 er utdatert).

Sikkerheten i Linux er på topp, og det at uerfarende programmerere er med å lager kjerna er helt feil. Linus Torvalds (en av verdens beste og mest erfarene programmerer), er den som til slutt bestemmer hva som skal med eller ikke. Dessuten hva skal man med kommersielle programmer når man har så gode gratis og åpen-kildekode programmer? Drivere til linux er som regel ikke noe problem, så lenge du ikke har veeeldig cutting-edge hardware (centrino prosessor for eksempel) eller gammelt, super-utdatert hardware... Kjørte nettop den nyeste kjerna (2.4.20) på en gammel P1 133 Mhz med ISA :yes:

 

Så jeg går fortsatt for Linux til serverbruk, selv om FreeBSD er kjempebra det også.

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...