Gå til innhold

Asus G51 Republic of Gamers


dredg

Anbefalte innlegg

Asus G51

 

g51_angle3.jpg

small_g51_angle1.jpg

 

 

- 15.6" LED (1368x768)

- Intel Core 2 Duo P7350 2.0GHz

- 4GB DDR2 800MHz (2x2GB)

- NVIDIA GeForce GTX 260M 1GB GDDR3

- 320GB 7200RPM

- Bakgrunnsbelyst Full Tastatur

- Intel 802.11 A/G/N

- 1.3 Megapixel WebCam

- 4 USB, 1 FireWire, HDMI, VGA, ExpressCard, eSATA, 8-in-1 Media Reader

- 3,5 Kilo m/batteri

 

Pris i USA:

$1049 ~ 6400 kroner

 

Jeg har nå sittet og lest noen tester av denne laptopen og alle roser den opp i skyene. Og prisen virker jo latterlig lav. Men jeg finner ikke noe om en norsk utgivelsesdato eller utsalgssted. Er det noen her som vet noe om denne kommer til Norge, og isåfall når? Og da eventuelt hvordan prisene blir her sammenlignet med USA?

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne laptopen blir veldig varm. Regn med 100c+ når du bruker denne i spill. GTX 260M i denne er også klokket litt lavere enn vanlig for å kunne brukes i denne laptopen.

 

Men skal man kjøpe en laptop som er rettet mot spill, er dette ett bra valg kontra pris. Lav oppløsning, men noen plasser må de senke prisen.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
har ikke hørt noe om/når den kommer til europa/norge. Men det er en direkte etterfølger til G50, så en startpris på rundt 10-12000 for de enkleste modellene vil jeg se som sannsynlig.

 

Den er jo betraktelig billigere enn forgjengeren sin i USA så jeg vil tro den er det her også? Merkelig om prisen er dobbelt så høy her som i USA?

 

Denne laptopen blir veldig varm. Regn med 100c+ når du bruker denne i spill. GTX 260M i denne er også klokket litt lavere enn vanlig for å kunne brukes i denne laptopen.

 

Men skal man kjøpe en laptop som er rettet mot spill, er dette ett bra valg kontra pris. Lav oppløsning, men noen plasser må de senke prisen.

 

Har lest 3-4 tester av den samt en del erfaringer fra brukere og de fleste rapporterer om temperaturer på GPU fra 80-95 hvor har du 100+ fra?

Lenke til kommentar

Har ikke registrert at denne laptopen kommer oppi 100 grader enda. Har forøvrig eid den uke, og den er meget bra. En ting; det kunne vært en høyere native oppløsning.

 

Her i USA koster den 1000 dollars, og det er MYE for pengene. Løp å kjøp, for de som kan.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Komplett.no og andre har allerede en ASUS G60VX inne, til en pris av kr 11.495. Den er meget lik den du la inn.

 

Jeg for min del har forhåndsbestilt en ASUS G51J av Multicom, da de har lovet å ta den inn når den dukker opp. Men, den er enda ikke frigjort for Scandinavia, og den ventes inn slik at den rekker å havne under juletreet. Omregnet USA pris til NOK inkl. mva. er ca 11.775. Tipper den havner på ca. kr 13-14.000 i Norge.

 

Varmeproblematikken er drøftet ganske inngående her, i forbindelse med testen som er gjort.

Lenke til kommentar

Husk at det er et underklokket GTX 260M man får. 89c etter en test med 3dmark06 er ikke overbevisende, selv om det er innenfor makstemp før skjermkortet nedklokker seg selv for å unngå skade.

 

Ifølge testen fikk man "bare" 11000 poeng på 3dmark06. Det er bare ca.300 poeng mer enn min. Regner med i7-prosessoren utgjør en god del av poengene til asusen.

 

Med tanke på den høye GPU-tempen fra før, er det ikke mye rom for overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...