Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vi er helt like, er hun automatisk interessert?


Gjest Mr. perfect

Anbefalte innlegg

Gjest Mr. perfect

Hei og hopp, gutt 19 har funnet ei jente som er skremmende lik meg på alle måter - alle interesser, humor, intellekt, tenkemåter, også videre. Alt er på plass - og dette er ikke sånn som når du treffer noen og du føler at dere passer godt sammen, men her snakker vi perfekt match - selv trodde jeg ikke folk ble så like som dette, men uansett...

 

Uten at jeg sier det skjønner sikkert alle at jeg er temmelig interessert i denne jenta, men hun virker mest som hun vil være på et venne-plan.

 

Når jeg treffer ei jente, vurderer jeg henne stort sett alltid som en potensiell kjæreste, partner og ektefelle. Nesten uansett. Dette avbrytes jo hvis der er ting som ikke passer sammen etter hvert som vi blir kjent, men denne jenta her er en såpass perfekt match at jeg ville følt meg trygg på å gifte meg med henne allerede før vi har et forhold. Nei, jeg er ikke forelsket og har ikke noen av de følelsene for henne, men jeg er sikker på at det ville funket.

 

Hun snakker en del om hva vi skal gjøre og hvor vi skal bo når vi gifter oss, men dette startet naturligvis som en spøk og er kun en lek. Tror kanskje det kan virke distraherende.. men kort sagt:

 

Kan jeg anta at jenter automatisk er interessert i en gutt som er nærmest identiske med dem? Her er det ikke snakk om "du er ikke min type" heller, hun har uttrykt ganske tydelig selv at hun aldri har møtt noen som er i nærheten av å ligne så mye på henne som meg.

 

Spør vel om dette fordi jeg ikke vil "skremme" henne med å "prøve meg" hvis hun ikke er interessert, for da vil jeg heller ha henne som venn - ikke fordi jeg tror folk som ikke kjenner henne, kjenner henne bedre enn meg. Men kanskje det finnes en allmenngyldig lov for alle jenter? Jeg vet ikke. Kanskje den ikke engang finnes for gutter? Det vet jeg heller ikke. Men den gjelder i alle fall for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre, ingen automatikk i at folk som passer godt sammen blir et par. Dessuten, selv om du er sikker på at det antagelig ville fungert allerede før dere er offisielt sammen så er det ikke brått sikkert hun ser på deg som mer enn en kjempegod kompis hun kan ha det moro med.

 

Telepati hadde vært kjekt, men inntil det dukker opp har du to alternativer - prøve deg eller leve med usikkerheten.

Lenke til kommentar

Som Raven sier, så finnes det desverre ingen automatikk mellom interesse og likhet.

Har dere mye til felles, er det ENDA viktigere at du tar sjangsen og prøver deg. Hvis du er passiv og henger mye med henne uten å dra det videre, vil det ikke skje noe mer og du vil bli plassert i båsen som hennes beste venn, sammen med alle venninnene hennes.

 

Ja, det er en risiko ved å prøve seg, og jeg skal ikke legge skjul på at det kan i værste fall (i virkelig VÆRSTE fall) ryke et vennskap på det.

Men sånn er altså dette kjærlighets-spillet. Man må satse alt, og risikere å miste noe, for å kunne vinne noe.

 

Det eneste som i hvert fall er 100% sikkert, er at du ikke kommer til å få svar på spørsmålene dine før du faktisk tar sjangsen og prøver deg.

Som Raven så pent skrev det:

Telepati hadde vært kjekt, men inntil det dukker opp har du to alternativer - prøve deg eller leve med usikkerheten.

Lenke til kommentar
Gjest anonym jente

Jeg er jente, og jeg har lurt litt på det samme. Det hender jo en sjelden gang at man møter - i mitt tilfelle - en gutt som man er veldigveldig lik, og det er som du sier, ikke ofte man får en sånn kjemi og likhetsfølese med en av det annet kjønn. For min del, så faller jeg lett(ere) hvis jeg møter en sånn gutt som er veldig lik meg, og jeg lurer fæælt på evt hvorfor han IKKE faller når det er en sånn åpenbar kjemi.. Hmmmm!

(nå har jeg forsåvidt ingen indikatorer på at de ikke gjør det fordi jeg er så utroli dårlig på flørt og kjærlighet og forhold, så klarer alltid å rote meg ut av det som eventuelt kunne blitt noe).

Lenke til kommentar
Jeg er jente, og jeg har lurt litt på det samme. Det hender jo en sjelden gang at man møter - i mitt tilfelle - en gutt som man er veldigveldig lik, og det er som du sier, ikke ofte man får en sånn kjemi og likhetsfølese med en av det annet kjønn. For min del, så faller jeg lett(ere) hvis jeg møter en sånn gutt som er veldig lik meg, og jeg lurer fæælt på evt hvorfor han IKKE faller når det er en sånn åpenbar kjemi.. Hmmmm!

Trur det diverre er fleire som har opplevd dette, både gutar og jenter :cry:

 

(nå har jeg forsåvidt ingen indikatorer på at de ikke gjør det fordi jeg er så utroli dårlig på flørt og kjærlighet og forhold, så klarer alltid å rote meg ut av det som eventuelt kunne blitt noe).

+1

 

---

Til trådstartar, dersom du aldri våger å ta det til det neste steget veit du aldri korleis det ender. Det er betre å ha blitt avslått enn å gå å tenke på om det kunne blitt noko resten av året.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...