Gå til innhold

Kjøp av et rimelig kamera med ok kvalitet. Hvilket?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et ganske billig kompaktkamera. Men jeg er også opptatt at kvaliteten skal være bra/akseptabel. Kameraet skal brukes mest til vanlig bruk, som å ta bilder på fest, av venner osv. Tar nok noen naturbilder og. Jeg har fått inntrykk av at nesten uansett hvor billig kompaktkameraet er så er kvaliteten ganske bra. Så jeg er litt usikker på hva slags prisklasse jeg skal legge meg i.

 

Oppsummert: Hvor langt ned i pris kan jeg gå uten at kvaliteten på kameraet blir merkbart dårlig? Noen som har forslag til et kamera med bra pris/ytelse forhold?

Er Nikon Coolpix S220 en grei kandidat?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått inntrykk av at nesten uansett hvor billig kompaktkameraet er så er kvaliteten ganske bra. Så jeg er litt usikker på hva slags prisklasse jeg skal legge meg i.

Merkelig, det er det motsatte jeg har inntrykk av. Prøv heller å legge i litt mer penger 2000+ og kjøpe et kamera med en brukbar sensor som f.eks. Fujifilm F100 eller Canonkameraer uten for mange megapixler.

Lenke til kommentar
Jeg har fått inntrykk av at nesten uansett hvor billig kompaktkameraet er så er kvaliteten ganske bra. Så jeg er litt usikker på hva slags prisklasse jeg skal legge meg i.

Merkelig, det er det motsatte jeg har inntrykk av. Prøv heller å legge i litt mer penger 2000+ og kjøpe et kamera med en brukbar sensor som f.eks. Fujifilm F100 eller Canonkameraer uten for mange megapixler.

 

Hmmm...ja. Sikkert lurt på mange måter. Men dette er vel egentlig mitt(eget) første kamera. Så tenkte som så at jeg får heller kjøpe et dyrere ett seinere, dersom jeg tar mye bilder. Og så er det jo ikke helt krise heller hvis et billig kamera ryker heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...