Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i penis som følge av onani


Gjest Mr. Wankdoodle

Anbefalte innlegg

Gjest Mr. Wankdoodle

Ja, her er vi altså igjen da - tenkte jeg skulle spørre hva dette kunne skyldes.

 

Jeg hører om gutta som runker tre ganger om dagen uten at dette blir trøblete, men personlig så kan jeg MAKS onanere en gang om dagen - og det er hvis jeg har flaks.

 

Det har seg nemlig slik at hver gang jeg har hatt meg en runde med junior, så gjør vedkommende vondt, hele lemmet, under ereksjon i.. tja, si 5-15 timer etterpå. Og jeg kan ikke onanere på en stund heller, det ville nå i alle fall ikke være noe godt uansett. Så som den atten år gamle karen jeg er, gjør jeg mitt "andre fornødne" kanskje fire ganger i uken, da oftere som regel blir mer ubehag enn behag.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns dette med onani har tatt helt av. Er vi skapt for å herje med junior flere ganger om dagen ? - er mitt spørsmål. Og hvordan vil dette virke på sikt ? Tenk så mye potensproblemer (også blant yngre) det er blitt etter hvert, selv om det kan ha ulike årsaker inkl. psykiske.

 

Prøvde å undersøke en gang hvordan dette ligger an og kom over to artikler som sa omtrent det samme, bl.a. en kort artikkel i "Vi Menn" i 2001 en gang hvor det ble sitert fra en forskningrapport som fortalte at over 4 g/uka ga markant flere prostataplager (statistikken var vel et snitt på 3,9 for å være eksakt). Dette var basert på konkrete undersøkelser. Om det gjaldt bare onani, husker jeg ikke og selvsagt vil slikt være individuelt.

 

Edit: Egentlig var det sånn at aktiviteten blant menn var i snitt 3,9 g/uka. Blant de som var mer aktive enn gj.snittet viste det seg en markant økning av plager i prostatakjertelen.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Å onanere kommer naturlig for meg, det må gjøres.

Rart om det da skulle være slik at det er skadelig.

 

Nå var det helst overdrivelsen jeg ville påpeke. Samtidig kan det være sunt å oppøve litt selvkontroll. Flere ganger om dagen har ingen ting med et naturlig seksuelt behov å gjøre, men er snarere en sterkt oppøvd vane (ofte forbundet med psykiske spenninger).

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Å onanere kommer naturlig for meg, det må gjøres.

Rart om det da skulle være slik at det er skadelig.

 

Nå var det helst overdrivelsen jeg ville påpeke. Samtidig kan det være sunt å oppøve litt selvkontroll. Flere ganger om dagen har ingen ting med et naturlig seksuelt behov å gjøre, men er snarere en sterkt oppøvd vane (ofte forbundet med psykiske spenninger).

 

Må si meg enig der. Det jo naturens gang og onanere. men en god vane er riktig nok vanskelig å vende. Men når det er er 3-4 ganger om dagen. Da hadde jeg vurdet en hobby til. :p

 

Men, lege ? Legen er jo tross alt den som er den beste til hjelpe. + at det blir sikkert tatt noen prøver osv. så der får du sikkert det svaret du vil ha ; )

Endret av Kjellcorp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836
Prøvde å undersøke en gang hvordan dette ligger an og kom over to artikler som sa omtrent det samme, bl.a. en kort artikkel i "Vi Menn" i 2001 en gang hvor det ble sitert fra en forskningrapport som fortalte at over 4 g/uka ga markant flere prostataplager (statistikken var vel et snitt på 3,9 for å være eksakt). Dette var basert på konkrete undersøkelser. Om det gjaldt bare onani, husker jeg ikke og selvsagt vil slikt være individuelt.

 

Edit: Egentlig var det sånn at aktiviteten blant menn var i snitt 3,9 g/uka. Blant de som var mer aktive enn gj.snittet viste det seg en markant økning av plager i prostatakjertelen.

 

Såvidt jeg vet er ikke akkurat Vi Menn den beste kilden, og hvilken forskningsrapport hadde de brukt som kilde i 2001? Kan ha forandret seg siden da. (kun kildekritikk, selvkontroll og begrensing bør finne sted, men det er nok ganske vanlig at unge menn(ungdom) er overivrige på ett slikt område.!)

 

Videre bør trådstarter ihvertfall vurdere sin "teknikk" og oppsøke lege. 5 - 15 t med smerte er ikke, såvidt meg bekjent, vanlig.

Lenke til kommentar
Prøvde å undersøke en gang hvordan dette ligger an og kom over to artikler som sa omtrent det samme, bl.a. en kort artikkel i "Vi Menn" i 2001 en gang hvor det ble sitert fra en forskningrapport som fortalte at over 4 g/uka ga markant flere prostataplager (statistikken var vel et snitt på 3,9 for å være eksakt). Dette var basert på konkrete undersøkelser. Om det gjaldt bare onani, husker jeg ikke og selvsagt vil slikt være individuelt.

 

Edit: Egentlig var det sånn at aktiviteten blant menn var i snitt 3,9 g/uka. Blant de som var mer aktive enn gj.snittet viste det seg en markant økning av plager i prostatakjertelen.

 

Såvidt jeg vet er ikke akkurat Vi Menn den beste kilden, og hvilken forskningsrapport hadde de brukt som kilde i 2001? Kan ha forandret seg siden da. (kun kildekritikk, selvkontroll og begrensing bør finne sted, men det er nok ganske vanlig at unge menn(ungdom) er overivrige på ett slikt område.!)

 

Videre bør trådstarter ihvertfall vurdere sin "teknikk" og oppsøke lege. 5 - 15 t med smerte er ikke, såvidt meg bekjent, vanlig.

En annen forskningsartikel viste at prostataproblemer inklusive kreft reduseres ved daglig onani.

Lenke til kommentar
Prøvde å undersøke en gang hvordan dette ligger an og kom over to artikler som sa omtrent det samme, bl.a. en kort artikkel i "Vi Menn" i 2001 en gang hvor det ble sitert fra en forskningrapport som fortalte at over 4 g/uka ga markant flere prostataplager (statistikken var vel et snitt på 3,9 for å være eksakt). Dette var basert på konkrete undersøkelser. Om det gjaldt bare onani, husker jeg ikke og selvsagt vil slikt være individuelt.

 

Edit: Egentlig var det sånn at aktiviteten blant menn var i snitt 3,9 g/uka. Blant de som var mer aktive enn gj.snittet viste det seg en markant økning av plager i prostatakjertelen.

 

Såvidt jeg vet er ikke akkurat Vi Menn den beste kilden, og hvilken forskningsrapport hadde de brukt som kilde i 2001? Kan ha forandret seg siden da. (kun kildekritikk, selvkontroll og begrensing bør finne sted, men det er nok ganske vanlig at unge menn(ungdom) er overivrige på ett slikt område.!)

 

Videre bør trådstarter ihvertfall vurdere sin "teknikk" og oppsøke lege. 5 - 15 t med smerte er ikke, såvidt meg bekjent, vanlig.

En annen forskningsartikel viste at prostataproblemer inklusive kreft reduseres ved daglig onani.

Lol...

Og, kun ved onani... :rofl: Størst effekt ved årlange "f-a-p"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...