Gå til innhold

Harddisk død? Device I/O error


Anbefalte innlegg

Jeg har en sterk mistanke om at den ene harddisken min nettopp døde.

 

Det hele startet for en time eller to siden da jeg skulle laste ned en torrent. Azuerus (og windows klagde på en delayed write error eller noe, som visstnok stammet fra en device I/O error, opptil flere ganger. Jeg prøvde å slette den nye torrenten, men azureus låste seg gang på gang. Jeg prøvde å slette filene manuelt, men explorer var veldig treg, og da jeg endelig fikk åpnet mappen jeg har torrents i, var flere av filene, inklusive de jeg hadde tenkt å slette, borte. Jeg tenkte dette var rart, og håpet en reboot ville fikse problemet.

 

Da jeg startet maskinen igjen, var hele disken borte fra explorer. Jeg gikk inn i device manager, og disken var listet der. Jeg prøvde å starte opp PartitionMagic, men den ga feilmeldingen Init failed: error 100. Partition table is bad. Jeg gjorde litt enkel søking på nettet, og utifra det jeg så, ser det ut som disken er død. Kan noen bekrefte/avkrefte det, eller trengs eventuelt flere opplysninger.

 

for ordens skyld er det en Samsung F1 750GB det er snakk om, og den ble brukt til lagring av diverse filmer o.l.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar.

 

Nei, visste ikke engang at det fantes diagnoseprogrammer. Leste litt på Samsungs diagnoseprogrammer, og det virker som jeg må brenne dem på en CD (eller diskett) for å kunne bruke dem. Nå har jeg dessverre verken CD-brenner, brenne-CD-er eller disketter lett tilgjengelig, så har ikke mulighet til å kjøre disse. Får te en titt på hva som finnes av gjennopprettelsesprogrammer, og se om det er noe hjelp å få der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...