Gå til innhold

Tilbehør til powershot g7


Anbefalte innlegg

hei

jeg har et canon pshot g7 som jeg har hatt i noen år nå. er veldig fornøyd med dette kamera som amatør, men lurer på om jeg skal skaffe meg litt ekstrautsyr for og få enda mer glede av det eller kan jeg liksågodt kjøpe meg et speilrefleks da? syns d er veldig ok med den lille str på kamera jeg har nå

 

altså. jeg liker å ta portretter og naturbilder og situasjonsbilder av barn feks. vil jeg da ha glede av å bruke en annen linse? kan ikke så mye om dette og setter veldig pris på svar og erfaringer fra dere som virkelig kan dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg langt i fra noen ekspert, men jeg var i samme situasjon som deg!

 

Jeg har et G7 og jeg var veldig godt fornøyd med det. Som kompaktkamera er det meget bra, og størrelsen er vennlig også.

 

Jeg har for ikke lenge siden (2 mnd) kjøpt 450 D speilreleks.

 

Og jeg angrer på ingen måte. Faktisk er jeg frelst, og fordelene man får med speilrefleks knuser det jeg ser på som ulempen; størrelsen.

 

Det er en annen "verden" å måtte gå rundt med en egen bag til kameraet kontra det å ha det i en liten lomme i sekken. MEN, det er det verdt.

 

Hastigheten på fokusering er som natt og dag (og G7 er jo rask til å være kompakt), oppstartstiden er tilnærmet null og kvaliten på bildene er MYE bedre. Og der hvor G7 begyunner å vise korn ved ISO400 får du til sammenligning "ingen" korn på 450D ved ISO1600. For meg en veldig stor fordel!

 

Fremfor å pimpe din G7 og da "tyne" det kameraet videre anbefaler jeg deg å ta steget videre til speiolrefleks og beholde G7 som "nr 2 kamera".

 

Jeg kjøpte "startsettet" med 18-55mm IS objektiv til 4.999,- på elkjøp. Grei pris for en ok pakke.

 

Kit objektivet holder i starten til man finner ut hvordan den nye "fotoverdenen" fortoner seg.

 

Jeg har nylig kjøpt et annet 50mm fastobjektiv, som tar absolutt nydelige portertter slik jeg ser det. Familien har allerede bedt meg komme og ta bilder av dem :)

 

Min mening er klar: du vil få mye større rom for kreativitet med speilrefleks. Antar at du kjenner menyer og "canon" rimelig godt nå, slik jeg gjorde. Canon speilrefleks kan da være et "riktig" steg videre, men det er jo opp til deg.

 

Synes 450D absolutt gjør en god jobb. 500D er jo også der ute, den gjør stort sett det samme bortsett fra å file i tillegg. Jeg vektla ikke dette så sterkt at jeg valgte å bruke 2.000,- ekstra på den funksjonen, men det er jo opp til den enkelte.

 

Lykke til!

 

Edit: beklager skriveleifer.. Sitter ubehaglieg på "huk" og bruker en liten mini-pc mens den lader....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...