Gå til innhold

Har gått til innkjøp av LED tv, hva er responsen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

har endelig tatt steget og kjøpt med flatskjerm og endte opp med denne:

Smasung 46'' LED

 

Dette er en super tv som jeg anbefaler på det sterkeste! Det eneste porblemet er at jeg vet ikke hva responsen er på denne. Jeg spurte på elkjøp men selgeren der sa at det ikke er oppgitt noen plasser, men at den er nok så lav at jeg ikke vil merke noe når jeg spiller.

Selv føler jeg at tv'en henger litt etter og jeg lurer på om noen av dere har info om responsen på denne?

 

Forøvrig kan dere også skrive deres egne erfaringer om denne tv'en hvis dere eier en.

post-41364-1250404909_thumb.jpg

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte det samme, har sjekket uttallige sider nå inkludert samsungs egen hjemmside. Det står fortsatt ingen informasjon der om hva responsen er.

 

Kan det være PS3'en som henger litt etter her? Det skal nevnes at det er svært lite det henger etter, men som den barka gameren jeg er merker jeg det.

 

har koblet ps3'en til andre HD Tv'er uten at det henger etter der.

Lenke til kommentar

Jeg tipper selve responsen er den samme som de fleste lcd paneler, nemlig rundt 8ms. Riktignok er det alltid litt vanskelig å vite dette siden de forskjellige produsentene beregner det på litt forskjellig måte. Samsung har utstyrt tv-ene sine med både 100 og 200hz for å kompensere for dette uansett, men en ting kan være verd å merke seg og det er at en led tv som regel har veldig høyt input lag. Dette kan skape litt problemer når man eksempelvis spiller shootere, eller Guitar Hero. Antall hodeskudd og notetreff vil nok gå ned betraktelig.

 

Responstiden har nemlig ikke noe å gjøre med hvor raskt tv-en bruker på å reagerer fra du trykker på kontrollen til det faktisk skjer på skjermen. Treg respons vil skape slep og i flere tilfeller hakking, men som sagt har det ikke så mye med lag å gjøre.

 

Hvis man jakter på en ren gaming tv så er ikke led det beste valget...

 

Med andre ord har det ikke noe PS3 å gjøre!

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge stemningen men denne tv'en har som alle andre LCD tv også et LCD panel. Men Samsung er så redd for at hvermansen skal avsløre markedsførings bløffen deres at de ikke oppgir specs på panelet noen steder. Men det er vel grunn til å anta at det har sammenlignbare specs med andre tilsvarende tver.

 

Grunnen til at de kaller det en LED TV er at det i motsetning til 'vanlige' LCD TV har LED basert baklys. På disse tynne modellene er led lampene plasset rundt kanten på panelet, såkalt Edge-LED.

Lenke til kommentar

Input Lag er den tiden panelet bruker på å respondere på konsollen.

 

Hvis du spiller et spill hvor en skurk plutselig kommer løpende mot deg så reagerer du med konsollen. Når du trykker tar det en viss tid før det vises på skjermen. Du reagerer først og så kommer tv-en etter. Hvis denne forskyvningen blir for stor så blir det fort vanskelig å spille...

 

Tv produsentene snakker mye om responstiden og svært lite om input lag. De siste årene har de fått ned responstiden med avansert billedbehandling, men dette har i flere tilfeller økt input lag. På enkelte paneler er det helt opp i 68 ms som tilsvarer 3 – 4 ruter.

 

Hvis du da spiller online så må du være synsk for å hevde deg.

 

Faktisk er de gamle billedrørene langt sterkere på dette og de fleste av disse har så og si ikke lag i det hele tatt. Derfor er det også enkelte hardkokte spillere som nekter å gi opp den gamle boksen.

 

Her kan du se et klassisk problem med lcd...

 

Lenke til kommentar

Oppdatering 2:

 

Var innom elkjøp idag og forklarte situsjonen med TV'en. Han spurte meg så om jeg hadde satt den i spillinnstilling på den aktuelle kanalen, det hadde jeg ikke (oversett dette i menyen). Kom hjem, gjorde som han sa og tv'en funket utmerket til spilling. :)

 

Jeg har nå bestemt meg for å alikevel beholde tv'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...