Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst]Husleie - kabel tv og digital dekoder


Anbefalte innlegg

digital-dekoder fulgte ikke leiligheten når jeg flyttet inn.

i kontrakten står det at husleien inkluderer kabel tv.

hvem skal betale digital-dekoder nå når det analoge nettet faller ut?

husvert mener jeg må betale, jeg mener han skal betale.

hvilke rettigheter har jeg her? hadde vært fint om noen kunne henvise lover etc. hvis mulig. fant ingenting på lovdata.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det analoge signalet skrus bare av i bakkenettet - altså på luft. jeg har ikke sett noen kabel-leverandører signalisere at de vil droppe analoge signaler i sine nett enda. Dermed skal du få kabel-TV slik situasjonen er i dag uten at husverten trenger gjøre noe. Står det i kontrakt at kabel-TV følger med og analoge signaler slukkes har du jo ikke lenger kabel-TV, og utleier må skaffe dette til veie på en annen måte for å ikke bryte kontaktsvilkårene.

Endret av enden
Lenke til kommentar

kan noen bekrefte hva enden skriver er riktig?

slik jeg har forstått det så må man ha digital-dekoder får å se TV etter 1. nov 2009 (Sør-Trøndelag)

skulle gjerne hatt tlf.nummer til noen som behandler klagesaker innen husleiekontrakter, slik at jeg kan vise dokumentasjon til huseier.

 

Noen som kan hjelpe meg her?

takk for svar!

Endret av Jaekt
Lenke til kommentar

zanta: hvis jeg fortsatt har kanaler inne, så er det jo såklart ingenting å klage på som du skriver, men det er jo nettopp det jeg prøver å finne ut, om jeg faktisk har kanaler etter 1. nov.

et kanalsøk etter 1.nov, der hvor jeg skulle finne ut at jeg faktisk ikke har kanaler, så er det jo litt sent å begynne å klage da? vil ikke begynne å klage ETTER at det analoge nettet er fjernet.

 

men slik som dere skriver her så har jeg ingenting å bekymre meg for, og går ut ifra at jeg beholder kabelsignalet slik som jeg har det i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...