Gå til innhold

David Wenham som Arthas i Warcraft filmen?


Anbefalte innlegg

Løse rykter går nå om at David Wenham har tatt på seg rollen som Arthas. For de som ikke vet det har David spillet i f.eks 300 hvor han er selve "fortelleren" samt han spilte som Hugh Jackmans sidekick i "Van Helsing". Hans mest kjente rolle er vel derimot som Faramir i Ringenes Herre.

 

Men dette leder meg litt til et spørsmål rundt historien, det er ryktet at filmen skal ta hendelse rundt 1 år før World of Warcraft historien starter, og inntreffer. Om dette stemmer så sitter Arthas da ganske så pinn i ro på toppen av det som skal bli icecrown Citadel og der gjør han ikke mye av seg intill Wrath of the Lich king begynner. Derimot tviler jeg at David Wenham ville påtatt seg en rolle om den ikke hadde nok screen time. Kan dette bety at historien utspiller seg i og rundt hendelsene i Warcraft 3?

 

Blir spennende å se hva filmen vil gå ut på. At de fikk Sam Raimi som regisør er en ting, men jeg håper de ikke caster en gjeng med jåledukker (som f.eks Brad Pitt eller Tom Cruise).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løse rykter går nå om at David Wenham har tatt på seg rollen som Arthas. For de som ikke vet det har David spillet i f.eks 300 hvor han er selve "fortelleren" samt han spilte som Hugh Jackmans sidekick i "Van Helsing". Hans mest kjente rolle er vel derimot som Faramir i Ringenes Herre.

 

Men dette leder meg litt til et spørsmål rundt historien, det er ryktet at filmen skal ta hendelse rundt 1 år før World of Warcraft historien starter, og inntreffer. Om dette stemmer så sitter Arthas da ganske så pinn i ro på toppen av det som skal bli icecrown Citadel og der gjør han ikke mye av seg intill Wrath of the Lich king begynner. Derimot tviler jeg at David Wenham ville påtatt seg en rolle om den ikke hadde nok screen time. Kan dette bety at historien utspiller seg i og rundt hendelsene i Warcraft 3?

 

Blir spennende å se hva filmen vil gå ut på. At de fikk Sam Raimi som regisør er en ting, men jeg håper de ikke caster en gjeng med jåledukker (som f.eks Brad Pitt eller Tom Cruise).

 

Skal det være noen Blood Elfs med i filmen så er jo Brad Pitt et must!

 

Men 1 år før World of Warcraft?

Det skjer ALLTID noe, og vis du har rolla DK vet du at Lich King har "Gjort noe" ;)

Lenke til kommentar
Skal det være noen Blood Elfs med i filmen så er jo Brad Pitt et must!

 

Men 1 år før World of Warcraft?

Det skjer ALLTID noe, og vis du har rolla DK vet du at Lich King har "Gjort noe" ;)

 

Pittern er flink til dårlige dialoger og elvis leppe (Inglorious bastard f.eks) men som blood elf er han simply not cool enough.

 

Og Arthas er "The lich king" etter at han tok på seg hjelmen og merget med Ner'Zul (som ledet han hele tiden). Det som er er at etter Frozen Throne tok Arthas på seg rollen som "The lich king" it et av spillhistoriens største tragedier (historien rundt Arthas gir meg frysninger, en så galant og rettferdig ridder kan bli så forpurret av ondskap. Bare trist). Når Arthas har plassert rompa på krona i Icecrown så blir han sittende til eventen før Wrath of the Lich king lanseringen.

 

Mellom Warcraft 3 og WoW er det 4 år, dvs at filmen sies å skal ta form 3 år etter Frozen Throne, dvs at Arthas teknisk sett fremdeles ikke er kommet tilbake. Om det skal ta for seg historien 1 år etter wow derimot.

 

Angående Johnny Depp, veldig usikker her. Depp har bevist at han takler mange roller fra sprø pirat til blodtørstig (syngende) barberer. Han kan takle litt av vært den mannen så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Sweeny todd ... :D

 

Han er perfekt i ALLE filmer! ;)

 

Jeg er veldig usikker på tids perioder, kan mye om loren men er ikke sikker på hvor alt hører til.

WC3: ROC eller WC3: TFT?

 

Roller du DK slakter du hele Scarlet Crusade (I WoW Classic er område ruiner, så det har skjedd før WoW - der dukker Arthas opp flere ganger, blant annet ved Light Hope Chapel og nesten blir drept)

 

Vis det er fra ROC så reiser Arthas rundt i TFT og dreper som bare det.

Lenke til kommentar
Something doesn't add up nei, ser ikke helt hvordan Arthas kunne vært utenfor Icecrown når han har sotti nedfryst i en god stund.

 

Jeg betviler deg ikke, men hva er din kilde?

 

EDIT:

Interlude

The new Lich King

 

After the merger, the Lich King sat dormant for several years while his minions, through his will, reconstructed the destroyed Icecrown Citadel around the Frozen Throne. While he dreamed, Arthas consumed Ner'zhul and banished Matthias Lehner. After awaking, he removed his own heart, believing that anything that made him at all mortal made him weak, to become the new, single entity, Lich King.

 

When the Lich King awoke, he journeyed to Sindragosa's Fall where he raised the ancient dragon Sindragosa, the first consort to Malygos, as a frost wyrm then watched his massive undead army prepare for war.

 

1 år før vil vel representere fra år nummer 3 til 4 (Hvor WoW starter), en annen teorie kan vel være at man "Hopper" litt fra punkt til punkt.

 

Vi kan bare glede oss og se (y)

Endret av turak
Lenke til kommentar

Var ikke ment mot deg men Blizzard's lore :)

 

F.eks ser man i Icecrown at Arthas, i en veldig forpurret utgave, dreper hele følget sitt og gjør dem til ghouls. Dette bærer ikke riktighet derimot ettersom Arthas rømte etter at han hadde fått tak i Frostmourne og slaktet Mal'Ganis. Neste gang vi så han var i Frozen Throne som Death Knight.

Lenke til kommentar
Var ikke ment mot deg men Blizzard's lore :)

 

F.eks ser man i Icecrown at Arthas, i en veldig forpurret utgave, dreper hele følget sitt og gjør dem til ghouls. Dette bærer ikke riktighet derimot ettersom Arthas rømte etter at han hadde fått tak i Frostmourne og slaktet Mal'Ganis. Neste gang vi så han var i Frozen Throne som Death Knight.

 

Arthas bruker "Leiesoldater" til og ødelege skipene til sine soldater, før han foråder leiesoldatene og sier til sine soldater at de gjorde det på egen akord. Dermed blir Arthas og alle soldatene stuck i Northenrender.

Det er kansje litt improvisjon fra Blizzard sin del, men ikke noe av det "Bryter" mot loren.

 

Angående filmen så synes jeg at det er rart det ikke ble animasjon, mange har sikkert sett WoW Machinima og de fleste er utrolig underholdende, for og ikke snakke om de fantastiske "Små filmene" som vises til tider.

Feks Ulduar trailer, Wrath Gate klippet og mange flere som blizzard har fått lagd.

Men jeg har alltid funnet WoW lore veldig spennende og underholdende, det er synd at vi ikke får filmatisert The Betrayal of Arthas, men jeg gleder meg fremdeles som en unge til å se Loren filmatisert.

Endret av turak
Lenke til kommentar
Jeg tror filmen kommer til aa suge hardt om du sammenligner den til spillet, filmen i seg selv blir sikkert bra den, men om du tenker paa WoW samtidig saa tviler jeg at den blir noe. Alle rasene utenom Human (duh) tror jeg kommer til aa bli helt F'ed up. Jeg vil ha animert film!

 

Heldigvis baserer filmen seg på loren bak spillene og ikke et spesifikt spill i serien som f.eks Hitman, Max Payne og Doom gjorde.

 

Var ikke ment mot deg men Blizzard's lore :)

 

F.eks ser man i Icecrown at Arthas, i en veldig forpurret utgave, dreper hele følget sitt og gjør dem til ghouls. Dette bærer ikke riktighet derimot ettersom Arthas rømte etter at han hadde fått tak i Frostmourne og slaktet Mal'Ganis. Neste gang vi så han var i Frozen Throne som Death Knight.

 

Arthas bruker "Leiesoldater" til og ødelege skipene til sine soldater, før han foråder leiesoldatene og sier til sine soldater at de gjorde det på egen akord. Dermed blir Arthas og alle soldatene stuck i Northenrender.

Det er kansje litt improvisjon fra Blizzard sin del, men ikke noe av det "Bryter" mot loren.

 

Angående filmen så synes jeg at det er rart det ikke ble animasjon, mange har sikkert sett WoW Machinima og de fleste er utrolig underholdende, for og ikke snakke om de fantastiske "Små filmene" som vises til tider.

Feks Ulduar trailer, Wrath Gate klippet og mange flere som blizzard har fått lagd.

Men jeg har alltid funnet WoW lore veldig spennende og underholdende, det er synd at vi ikke får filmatisert The Betrayal of Arthas, men jeg gleder meg fremdeles som en unge til å se Loren filmatisert.

 

Det er før Arthas forlater hele opplegget, lenge før han finner Frostmourne. Det du refererer til er når han får ordre om å returnere, men Arthas er så besatt på å drep Mal'Ganis at han foråder sine egene, leier inn leiesoldater og ødelegger alle skipene slik at de ikke kan returnere slik ordren tilsier.

 

Det jeg snakker om derimot er etter at Muradin Bronzebeard viser Arthas hvor Frostmourne er og Arthas har tatt dette for å redde hjemlandet. Etter dette bruker han Frostmourne til å beseire Mal'Ganis. Etter at Mal'Ganis er drept flykter Arthas dypt inn i Icecrown og er ikke sett da siden Warcraft 3: Frozen Throne.

 

Det er her klinsjen kommer, i Wrath of the Lich king ser vi et minne hvor Arthas dreper sine soldater for å lage ghouls av dem. Det er klart at han er blitt en Death Knight for han holder Frostmourne. Men minnet utspiller seg i Icecrown som da blir helt feil siden sist vi så Arthas var rett etter Mal'Ganis var drept og dette var da i Dragonblight (hvor Frostmourn landet etter at Ner'Zul kastet det fra toppen av Icecrown glacier). Arthas setter aldri sin fot i Icecrown sammens med sine menn, når Arthas er i Icecrown er han helt alene med stemmene i hodet, dvs Ner'Zul.

Lenke til kommentar
Og Arthas er "The lich king" etter at han tok på seg hjelmen og merget med Ner'Zul (som ledet han hele tiden). Det som er er at etter Frozen Throne tok Arthas på seg rollen som "The lich king" it et av spillhistoriens største tragedier (historien rundt Arthas gir meg frysninger, en så galant og rettferdig ridder kan bli så forpurret av ondskap. Bare trist). Når Arthas har plassert rompa på krona i Icecrown så blir han sittende til eventen før Wrath of the Lich king lanseringen.
Galant ridder my ass. Han var arrogant og jævlig lenge før han fikk frostmourne og Lich King begynte å snakke med ham.
Lenke til kommentar

Det var etter at Ner'Zhul begynte å sette bilder i hodet hans, Arthas var i starten opphengt i å kurrere "The plague". Derfor han tok knerten på Kel'Thuzad første gang og startet arbeided med å tilintetgjøre the cult of the damned. Han og Jana jobbe unisont i starten med i stoppe det hele. Ner'Zhul derimot drev Arthas til hevnetokten og sendte han bevist etter Mal'Ganis slik at Arthas skulle komme over Runebladed Frostmourne. Det var planen til Ner'Zhul hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...