Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjennomsnittsmennesket hører bare 20dB, så 12dB viftene er vel det stilleste du kan få ja :)

Sprøyt, 0 dB er det laveste et menneske kan høre. 20 dB er akkurat 100 ganger så høyt som dette og vil være lett å høre. Må si at de 12 dB viftene også støyer en del dersom det ellers er stille i rommet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor folk skal ha så støysvake systemer sitter selv med 5 kabinetter som ligger på underkant av 25 db hver og cpuvifte som ligger på 37 db + strømforsyning som ligger på ca. 26 db..

 

Når jeg spiller et spill så merker jeg ikke engang at viftene står på...men skrur av når jeg surfer og lignende. Skjønner ikke helt hva som er meningen med å ha et støysvakt system...?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor folk skal ha så støysvake systemer sitter selv med 5 kabinetter som ligger på underkant av 25 db hver og cpuvifte som ligger på 37 db + strømforsyning som ligger på ca. 26 db..

 

Når jeg spiller et spill så merker jeg ikke engang at viftene står på...men skrur av når jeg surfer og lignende.  Skjønner ikke helt hva som er meningen med å ha et støysvakt system...?

 

Fordi enkelte ikke skrur av viftene sine når de gjør andre ting som ikke har et lydtrykk på 120-130dB (smertegrensen for de fleste mennesker), og fordi noen sover i samme rom som maskinen og vil holde den kald selv om natta.

Lenke til kommentar
Tror ikke skal stole så mye på den musikkboka di. Ifølge min fysikkbok (P.A. Tipler) fra NTNU er 0 dB terskelen for å høre og 10 dB normal pusting. Lydintensiteten ti-dobles for hver tiende dB.

 

Stemmer det, 0 db er faktisk definert utifra den menneskelige hørselsterskelen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kjører du uten CPU vifte ?  :o

Har en celeron 800. Hvis gjennomsnittlig cpu aktivitet ikke er for høy så klarer den seg med kun ribbe. Glemmer jo av og til å sette på viften, da er det greit å ha mbm som varsler meg om temperaturen går over en hvis grense. Har man ett nytt hovedkort så følger jo dette ofte med, dvs viftene kan justere seg selv etter hvor varmt det er. Men jeg synes fortsatt hardwareløsningene for viftestyring er bedre (trinnløst og med mulighet for å slå viftetene helt av).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...