Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygging Crossfire oppsett problemer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har dette oppsettet

 

461645 - Cooler Master HAF Mini 922 Black 1x 200mm front fan, 1x top 200mm fan, 1x rear 120mm fan, Red LEDs on/off, (Without PSU)

340676 - Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS, 120mm fläkt, 8xSATA, SLI

434415 - AMD Phenom™ II X3 720 Black Edition, Triple Core, 2,8Ghz, AM3, 95W, Boxed

338074 - Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

423602 - 2st XFX Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 750MHz

480481 - Gigabyte GA-MA790X-UD3P, Socket-AM2+/AM3 AMD 790X+SB750, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0)x16

485057 - Western Digital Caviar GreenPower 500GB, eSata 3 Gb/s, 32MB Cache

452346 - Samsung DVD±RW burner, SH-S223B, 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk

303162 - Antistatic Armchain 180cm

 

BenQ 21,5" LCD G2220HD 1920x1080, 40000:1, 5ms, VGA/DVI

 

Jeg har egentlgi bygd den ferdig men skjermen min får ikke noe signal(skjermen fungerer). Alle vifter går, lys fungerer. Når jeg starter får jeg beeping fra speaker(høres ut som 1 langt med 1 eller 2 korte etterpå, dette er visst enten keyboard eller grafik kort)

Jeg vet mitt tastatur ikke fungerer, men det skal vel fortsatt starte? Og kan man ha USB keyboard og mus ved oppstart?.

 

Men er litt usikker på hvordan man bør sette opp grafickortene første gang man kjører det, så ahr disse spørsmålene:

 

-Hvilken DVI port skla jeg bruke?

-Hvordan skal jeg sette opp crossfire brigdene(bruke begge, hvilken vei)?

-Skal jeg begynne med å sette opp begge kortene, isåfall i hvilken slott vis baree 1 skal brukes PCIexp16_8/16 (altså (8 eller 16).

-Må man ha DVI til DVI og ikke VGS med DVI omformer ved oppstart?

 

På forhånd takk.

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme skjermkort osv. og har problemer.. Det er 2 kabler fra strømforskyningen som skal gå til skjermkortene.. Setter jeg begge i et skjermkort, fungerer datamaskinen, men den kjører bare på det ene skjermkort.. Tar jeg en kabel i hver kommer det en melding opp på skjermen: "you have not connected one of your video card power conectors to the power supply"

Endret av Peetz
Lenke til kommentar
Har samme skjermkort osv. og har problemer.. Det er 2 kabler fra strømforskyningen som skal gå til skjermkortene.. Setter jeg begge i et skjermkort, fungerer datamaskinen, men den kjører bare på det ene skjermkort.. Tar jeg en kabel i hver kommer det en melding opp på skjermen: "you have not connected one of your video card power conectors to the power supply"

Hvilket PCI express kjører du fra? og bruker du høyre eller venstre DVI slot vis du ser bakfra?

 

Jeg har bare prøvd å sette 1 i hver. Skal teste med begge i et kort.

Men dette kan jo ikke være riktig. Men skal se hva som skjer vis ingen andre kommer med bedre forslag før den tid.

 

Foresten har det noe å si hvilket av de 2 6 pins slottsa du sette det i når man setter en i hvert kort.

Lenke til kommentar
Har samme skjermkort osv. og har problemer.. Det er 2 kabler fra strømforskyningen som skal gå til skjermkortene.. Setter jeg begge i et skjermkort, fungerer datamaskinen, men den kjører bare på det ene skjermkort.. Tar jeg en kabel i hver kommer det en melding opp på skjermen: "you have not connected one of your video card power conectors to the power supply"

Hvilket PCI express kjører du fra? og bruker du høyre eller venstre DVI slot vis du ser bakfra?

 

Jeg har bare prøvd å sette 1 i hver. Skal teste med begge i et kort.

Men dette kan jo ikke være riktig. Men skal se hva som skjer vis ingen andre kommer med bedre forslag før den tid.

 

Foresten har det noe å si hvilket av de 2 6 pins slottsa du sette det i når man setter en i hvert kort.

 

Jeg sendte mail til komplett... De svarte: Du må ha 2 strømkabler i hvert skjermkort når du kjører crossfire.

 

Da er det fint at det bare er med 2 kabler til strømkort vett.

Lenke til kommentar
Jeg sendte mail til komplett... De svarte: Du må ha 2 strømkabler i hvert skjermkort når du kjører crossfire.

 

Da er det fint at det bare er med 2 kabler til strømkort vett.

 

Seriøst så utrolig dårlig. Men går det ann å bruke de som omformer fra 4 pins til PCI-E strøm som følger med i pakken

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar
Jeg sendte mail til komplett... De svarte: Du må ha 2 strømkabler i hvert skjermkort når du kjører crossfire.

 

Da er det fint at det bare er med 2 kabler til strømkort vett.

 

Seriøst så utrolig dårlig. Men går det ann å bruke de som omformer fra 4 pins til PCI-E strøm som følger med i pakken

 

Tror ikke det... Men du vet de 2pin tinga som sitter fast i PCI-E strømmen.. bruker du de til noe?:. for de passer iallefall ikke inn i strømkortet mitt

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke 2 ekstra PCI-E power cabler. Men skal sjekke når jeg komemr hjem, men tror jeg fikk noen omformere som tar strøm fra 4 pin strøm cablene(husker ikke hva de heter).

 

Kommer hjem i 4/ halv 5 tiden, svarer deg her da mend resultat og alt du trenger å vite.

 

Vis noen vet noe mer gjenre kom med forslag.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke 2 ekstra PCI-E power cabler. Men skal sjekke når jeg komemr hjem, men tror jeg fikk noen omformere som tar strøm fra 4 pin strøm cablene(husker ikke hva de heter).

 

Kommer hjem i 4/ halv 5 tiden, svarer deg her da mend resultat og alt du trenger å vite.

 

Vis noen vet noe mer gjenre kom med forslag.

 

Okey, jeg fikk ikke med noen omformere ;p...

Lenke til kommentar

På de 4 pins strømforsyningene satte jeg på omformere(som bare tar i bruk 3 av pinnene) inn i 2 sånne 4 pins og gjøre den om til en PCI-E strømforsyning du kan putte rett i kortet. Gjorde det med begge 2 sånn at de har en forskjellig strømforsyning hver og det fungerer. SKla boote nå. Men følger med på forumet vis det var noe jeg ikke fikk med i denne posten.

Lenke til kommentar
På de 4 pins strømforsyningene satte jeg på omformere(som bare tar i bruk 3 av pinnene) inn i 2 sånne 4 pins og gjøre den om til en PCI-E strømforsyning du kan putte rett i kortet. Gjorde det med begge 2 sånn at de har en forskjellig strømforsyning hver og det fungerer. SKla boote nå. Men følger med på forumet vis det var noe jeg ikke fikk med i denne posten.

 

Hvordan så de omformerne ut?

Lenke til kommentar

Morn, morn.

 

Jeg har selv 2 x Sapphire HD 4870 i Crossfire. Satte inn det andre kortet for tre dager siden, og det funker knirkefritt.

 

Det som er viktig er at begge PCIe strømkablene er koblet til kortene, altså 2 x 6 pins kabler til hvert kort. Vanligvis følger det med overganger fra 4 pins moltex plugg til 6 pins PCIe plugg med alle skjermkort.

 

Sett så på Crossfire broene, en skulle holde, men jeg satte på begge broene. Deretter skal DVI kabelen plugges i det kortet som er i Master slot, normalt den blåe sloten som er nærmest CPUen.

Lenke til kommentar
Morn, morn.

 

Jeg har selv 2 x Sapphire HD 4870 i Crossfire. Satte inn det andre kortet for tre dager siden, og det funker knirkefritt.

 

Det som er viktig er at begge PCIe strømkablene er koblet til kortene, altså 2 x 6 pins kabler til hvert kort. Vanligvis følger det med overganger fra 4 pins moltex plugg til 6 pins PCIe plugg med alle skjermkort.

 

Sett så på Crossfire broene, en skulle holde, men jeg satte på begge broene. Deretter skal DVI kabelen plugges i det kortet som er i Master slot, normalt den blåe sloten som er nærmest CPUen.

 

Hei :).. Vell problemet mitt er at det bare går 2x PCI 6pins fra strømforskyneren.. Fulgte ikke med noen overgang fra 4pin.. så jeg får bare nok strøm til et skjermkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...