Gå til innhold

Jobbe turnus i forsvaret- Marinen?


radiofish

Anbefalte innlegg

Hei- Er intr. i og få en jobb der jeg kan jobbe først mye på, så ha en del fri, eks 3 uker på, 5 av. Eller: 1 mnd på, 2 av. Du får jo lønn for tiden du er av, siden du jobber mer enn 37 t. pr. uke når du er på. Tipper dette går ann i forsvaret, for eksempel ombord i en båt. Er ikke intressert i å være elektrikker eller kantinepersonell, siden jeg går almen linje, med temmelig gode karakterer. Ønsker å jobbe mye, så lite for å få en del fri til å være andre steder enn hjemme. Noen som vet om utdannigsløp, yrker , eller med erfaring om slikt arbeid`?

 

Takk for svar, hvis noen gidder

 

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget tvilsomt at dette er mulig i sjøforsvaret.

Turnusene på båt går som regel opp i opp, altså 3 på, 3 av etc.

Enkelte fregattstillinger har heller ikke turnus.

 

Offshore på plattform i sivilt regi er heller mer aktuelt for deg om du ønsker noe sånt, og da kan det være kjekt med erfaring fra sjøforsvaret, med tanke på IMO-60 kurs (Sikkerhetskurs for offshorearbeid) som du får gratis i sjøforsvaret. Du kan ta IMO-80 etter dette ved å legge ut en liten sum som gjør deg kvalifisert til å jobbe på plattform.

Lenke til kommentar

Brannvesenet i Sjøforsvaret. På haakonsvern har de 7 dager på (24 timers vakter) 21 dager av. Skal sies at det blir noe mer ala; 2 dager 4 av, 3 dager 9 av, 1 dag 5 av osv... Men i slutten av måneden skal du ha jobba 7 døgnvakter. Bedre tror jeg ikke du får det i sjøforsvaret.

Lenke til kommentar

Kystvakten har vel også turnus om de har det samme som når jeg var inne. Hvordan selve rotasjonen er nå, er jeg ikke sikker på. Og allmenn, tja. Radar, artilleri, radio osv er da dine muligheter.

Elektriker vil du aldri bli siden du ikke har fagkunnskap, kantine kan du havne på men det brukes vel mer som en straff for de som ikke gidder å bruke et minimum av energi.

 

http://www.mil.no/sjo/skoler/start/ssk_fgtj/muligheter/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ønsker å jobbe mye, så lite for å få en del fri til å være andre steder enn hjemme. Noen som vet om utdannigsløp, yrker , eller med erfaring om slikt arbeid`?

 

Tja, tviler på at det er så mange muligheter i Forsvaret som har SÅ bra turnus som du skisserer her. Om det er reiser du vil ha så er det jo sikkert ledig plass på langskip i Aden-bukta fremover :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...