2Olav Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Har en Partner Multiclip gressklipper med Briggs & Stratton 3,5 hk motor. Den stoppet innimellom, og det var bare å dra den i gang igjen. Nå starter den og går kun mens jeg primer den. Vet ikke helt hvordan den virker, men tipper på at det er et metallrør fra eksosen som skaper trykk i tanken som gjør at forgasseren får bensin? Har regnet en del, og det har kommet noe rustvann ut av eksosanlegget når den går. Nå har den stått i garasjen noen dager, og har prøvd drykkluftpistol i forgasseren. Ingen endring. Forslag til feilsøkingstips mottas med takk. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Har en Partner Multiclip gressklipper med Briggs & Stratton 3,5 hk motor. Den stoppet innimellom, og det var bare å dra den i gang igjen. Nå starter den og går kun mens jeg primer den. Vet ikke helt hvordan den virker, men tipper på at det er et metallrør fra eksosen som skaper trykk i tanken som gjør at forgasseren får bensin? Har regnet en del, og det har kommet noe rustvann ut av eksosanlegget når den går. Nå har den stått i garasjen noen dager, og har prøvd drykkluftpistol i forgasseren. Ingen endring. Forslag til feilsøkingstips mottas med takk. ville begynt med åsjekke om det kom bensin i slangen til forgasser....viss det er det,ville eg sjekka flottørnål og dyser,,,,,viss det ikkje kommer bensin,gjør rein slange og tank Det er forøvrig bare tyngdeloven som gjør at det kommer bensin til forgasseren,ingen trykk på noe vis:) Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 13. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Forgasseren sitter fastskrudd oppå tanken. Går et rør med en sil på fra forgasseren og rett ned i tanken, så det er ikke noe fallsystem. Bensina bli sugd inn i forgasseren på en eller annen måte, og jeg tipper på at det har sammenheng med røret som går fra forgasseren til eksosen eller noe. Lenke til kommentar
hennind Skrevet 29. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2010 det røret du snakker om er ett ånderør som går til ventilhuset. hvis du skrur forgasseren av tanker så finner du en fjær under forgssern, når du drar i den vil chokespjelet bevege seg fra av til på, om den ikke gjør det må du kjøpe ny membran, om den ikke får bensin kan membranen være ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå