Gå til innhold

[Løst]Svindlet på Bruktmarkedet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Etter den overskriften jeg ser her, så tyder det på att du har blitt lurt/svindlet før? Har du ikke lært? MEN det kan jo faktisk skje att mannen er syk, bortreist osv også. Føler kanskje det er *litt* tidlig å kalle den personen for svindler helt ennå..

 

Så det burde du jo kanskje ha sjekket aller først

 

frode m

Endret av Skagen
Fjernet gulesider-søk som navngir en person.
Lenke til kommentar
Hei

 

Etter den overskriften jeg ser her, så tyder det på att du har blitt lurt/svindlet før? Har du ikke lært? MEN det kan jo faktisk skje att mannen er syk, bortreist osv også. Føler kanskje det er *litt* tidlig å kalle den personen for svindler helt ennå..

 

Så det burde du jo kanskje ha sjekket aller først

 

frode m

 

Har ikke blitt svindlet før nei.. men beklager, jeg burde kanskje ikke være så kjapp på avtrekkeren? Har derimot sjekket adressen hans på gulesider, og da fant jeg telefonnummeret han gav meg, adressen hans stemte, og navnet stemte.

 

Jeg tror ikke han bruker hele navnet sånn til vanlig.. at det er derfor du ikke fant ham.

 

BTW! til setningen du sa: svindlet på bruktmarked.no - igjen! (jeg har sett en annen slik post om en mann som ble lurt av en som solgte et 4870x2 kort.. var derfor jeg skrev igjen.

Endret av Skagen
Fjernet gulesider-søk som navngir en person.
Lenke til kommentar

Synes det blir litt absurd å henge ut en person med fullt navn etter at du har ventet siden lørdag på en pakke. Hallais, tenk nå litt mer enn som så. Det burde være velkjent at posten bruker som regel lang tid på det meste. En annen ting er jo at posten kan ha gjort feil, pakken kan ha ligget til over helga osv. Har selv opplevd å stå med henteseddel i hånda på postkontoret og få høre at pakken min ved en feil er blitt sendt til Svalbard... Tror du bare skal i alle fall la det gå en ukes tid før du fyrer i vei mot en sannsynligvis uskyldig person.

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at du eksploderer med annklagninger mot fyren såpass raskt. Slev om han evt. fikk postet pakken på lørdag så går den jo ingensteds før mandag morgen, og at det tar mer enn 2 dager i frakttid er jo ikke bare sansynlig, men er faktisk et rimelig optimistisk estimat for å si det mildt.

 

Selvfølgelig er det litt dumt at du ikke får svar når du ringer, men ved mindre du har avtalt noe annet med ham så kan jo han ha reist vekk eller noe slikt etter å ha postet pakken i henhold til avtale. Det reflekterer ikke nødvendigvis noe galt mot selger. Om pakken er rikitg postet så er transaskjonen i praksis ferdig for hans del.

 

Hvis du har fått sporingsnummeret så søk etter pakken. Ellers må du nesten klare å vente LITT lengre enn dette før du begynner å true med politi osv.

 

Men til neste gang - postoppkrav er som regel tryggest.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Vel, posten kan være "rar" til tider den også..

 

Jeg har faktisk fått pakker fra Kina og deromkring (Ebay) raskere enn pakker innenlands også, så posten kan også ha feil.

 

Men prøv å få tak i den karen

 

Frode

 

Jeg tror ikke jeg ville handlet med noen some ikke jeg kan finne eksisterer i skattelistene eller som kommer opp med et eneste treff når jeg googler.....

Endret av Foleson
Lenke til kommentar

Det er greit nok at jeg ikke skal henge ut en person ved fullt navn, men syns ikke dere også, at det er rart at jeg ikke har fått NOE svar på hverken mails, telefon eller sms?

 

Hvis posten nå er så trege med pakken, så er det ergelig.. og da beklager jeg for allt oppstyret jeg har skapt for denne personen.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker litt etter på det aller første innlegget dit. Der skriver du at denne personen kun hadde tid til å sende pakken på lørdag. Noe sier meg da at han kanskje er veldig opptatt, reist bort eller noe annet. Uansett, vent til neste uke. Har det ikke skjedd noe da, så blir saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Hvis du tenker litt etter på det aller første innlegget dit. Der skriver du at denne personen kun hadde tid til å sende pakken på lørdag. Noe sier meg da at han kanskje er veldig opptatt, reist bort eller noe annet. Uansett, vent til neste uke. Har det ikke skjedd noe da, så blir saken en helt annen.

 

 

Personen jobbet på fredag, til midnatt. han hadde fri på lørdag, og skulle sende pakken da.

Jeg kan gjerne legge inn mer info rundt hele saken.. men igjen, les mitt første innlegg som nå er endret.

 

Tar opp igjen saken senere hvis det nå er nødvendig.

Lenke til kommentar

Navngivning av privatperson fordi man mistenker eller tror de er svindlere på et offentlig forum kan få svært uheldig konsekvenser for denne personen, spesielt om vedkommende faktisk er uskyldig. Lenker o.l. som navngir personer er derfor fjernet fra tråden. Selv om førsteinnlegget er redigert bort, så lar jeg tråden forbli åpen dersom dere ønsker å fortsette diskusjonen om posthåndtering og svindling.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er greit nok at jeg ikke skal henge ut en person ved fullt navn, men syns ikke dere også, at det er rart at jeg ikke har fått NOE svar på hverken mails, telefon eller sms?

 

Hva er det du innbiller deg egentlig?

At det er antiserum til TunnelSpider-bitt du har bestilt? (Som jo haster litt). :)

 

Din tråd er ett prakteksempel på at det heller burde være advarsler mot kjøpere på bruktmarkedet.

 

Tror du den som selger sitter pal med mobilen/foran mailklienten sin fra du har bestilt en brukt gjenstand av vedkommende? Det "normale" er nemlig at en selger av en brukt gjenstand ikke vil høre en kvekk fra den som har kjøpt og at det eneste som betyr noe er at du betaler/gjør opp for deg uten å sette FR i sving fordi varen evt ikke hadde rett farge.

 

Jeg er glad jeg forholder meg til folk jeg mener jeg kjenner på bruktmarkedet nå for tiden (og ellers blir kontaktet av folk som kjenner noen som har kjøpt noe av meg). Blir egentlig nok mas/serviceoppdrag av det egentlig. :)

 

Foreslår at du ber en vennlig mod om å slette denne tulletråden.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er greit nok at jeg ikke skal henge ut en person ved fullt navn, men syns ikke dere også, at det er rart at jeg ikke har fått NOE svar på hverken mails, telefon eller sms?

 

Hva er det du innbiller deg egentlig?

At det er antiserum til TunnelSpider-bitt du har bestilt? (Som jo haster litt). :)

 

Din tråd er ett prakteksempel på at det heller burde være advarsler mot kjøpere på bruktmarkedet.

 

Tror du den som selger sitter pal med mobilen/foran mailklienten sin fra du har bestilt en brukt gjenstand av vedkommende? Det "normale" er nemlig at en selger av en brukt gjenstand ikke vil høre en kvekk fra den som har kjøpt og at det eneste som betyr noe er at du betaler/gjør opp for deg uten å sette FR i sving fordi varen evt ikke hadde rett farge.

 

Jeg er glad jeg forholder meg til folk jeg mener jeg kjenner på bruktmarkedet nå for tiden (og ellers blir kontaktet av folk som kjenner noen som har kjøpt noe av meg). Blir egentlig nok mas/serviceoppdrag av det egentlig. :)

 

Foreslår at du ber en vennlig mod om å slette denne tulletråden.

 

Da er du heldig som har folk eller venner som handler og kjøper og selger på bruktmarked.no, jeg har nemlig ikke det! Har alltid vært veldig skeptisk til å handle på bruktmarked.no, fordi det ikke har noen garantier, eller sikkerthets systemer (hvis du kan kalle det det). Finn.no er ihvertfall på riktig spor, med sitt betalingssystem.

 

Hvis du absolutt ser dette som en tulletråd, så kunne du holdt innlegget ditt for deg selv.

 

Virker som om brukere på dette forumet her er ute etter å finne så MANGE feil med en brukers tråd så mulig, også bombardere det mot han/henne.

 

men men! det hjalp tydligvis ikke å sette "løst" på tråden.. flere vil komme med, og slenge "konstruktiv" kritikk min vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...