Gå til innhold

TEST: Sapphire Radeon 9800 Pro


Anbefalte innlegg

Da kunne man analysere hva det var som foråsaket ytelsesøkningen. Om det da fortsatt var stor ytelsesforskjell vet man at det er forskjellen i brikken.

Jepp, dette er et spennende tema. Anandtech har allerede sjekket ut dette nærmere her.

 

-En annen ting jeg lurer på er om man fortsatt må flashe med ny bios for å kunne klokke kortet opp, eller om de har fjernet denne sperren

Kan ikke snakke for alle R9800 Pro kort, men vårt testeksemplar av Sapphire Radeon 9800 Pro lot seg iallfall klokke uten noen form for BIOS-flash :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når får dere geforce fx 5900?

Usikkert, men forhåpentligvis så fort som mulig. Vi skulle ha kikket på et NV30-kort også, så vi får se hva vi kan få til :)

 

Et NV31-kort (GeForce FX 5600) har iallfall ankommet testlaben nå, selv om dette kanskje ikke er det mest interessante.

 

Anyway, stay tuned! :)

Lenke til kommentar

Blib, hvor har du sett at 5900 Ultra med 256 mb minne koster 8000 kr?

På komplett kan man forhåndsbestille Gainward sin CoolFX versjon til 7500 kr, men den inneholder et komplett vannkjølingssett til GFX kortet som koster over 2000 alene.

 

Prisen på de fleste 5900 Ultra kort vil nok ligge et sted mellom 4500 og 5000 kr (noe jeg synes de er verdt).

Lenke til kommentar
Blib, hvor har du sett at 5900 Ultra med 256 mb minne koster 8000 kr?

På komplett kan man forhåndsbestille Gainward sin CoolFX versjon til 7500 kr, men den inneholder et komplett vannkjølingssett til GFX kortet som koster over 2000 alene.

 

Prisen på de fleste 5900 Ultra kort vil nok ligge et sted mellom 4500 og 5000 kr (noe jeg synes de er verdt).

 

Hva må til før du synes det blir for stivt for et skjermkort? Kan jo kjøpe ufattelig mye øl for 5 laken da!

Lenke til kommentar
Hva må til før du synes det blir for stivt for et skjermkort? Kan jo kjøpe ufattelig mye øl for 5 laken da!

 

Hvis du tenker deg verdien på datakomponenter i Øl tror jeg ikke du kommer så langt innen denne verdnen. Og for et toppkort så er ikke 5k så mye synes nå jeg heller da.(faktisk så har de to siste skjermkorta jeg har kjøpt kosta litt i underkant av det)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Greit her er de mange som lurer på hvordan fx5900 gjør og stresser hw p.g.a det, men Duh! det er ikke bare hw som driver med testing. Jeg kan finne minst 10 andre sider som har testet både 128 og 256 mb av 9800 både mot hverandre, mot 9700 (pro) og mot 5900 (ultra) i 128 og 256. 5900 var ikke mye bedre enn 9800 og faktisk slo 9800 den på flere områder . Dessuten er det så mange versioner av 5900 og alle ser ut til å bli kalt ultra mens de har mye forskjellige score så man blir litt forvirret (hvis man ikke er 99% inn på alt dette her). 5900 Ultra er jo også dyrere enn 9800 og etter å ha lest alle testene av begge typene er jeg ikke særlig mer begeistret for 5900. Haru problemer synd, men d er bare driver og når d blir fikset vedder jeg på at 5900 kommer til å drite seg ut akkuratt som 5800. og for de som sier at 5800 ikke var mye dårligere enn 9800, var dette fordi 9800 "bare" slakta alt når det virkelig kom opp på seriøse oppløsninger da det trengtes krefter, og vem bryr seg om hvilke kort som gir mest fps i 1280 x 768. Open gl sliter radeon korta litt siden fx er mer optimalisert til dette men begge korta er temmelig innpå hverandre og ingen av sidene jeg leste ville gi verken av dem ( som lå på samma pris nivå) kronen, så jeg tror det hele kommer til hvilke parti man støtter.

 

:o Nå skrev jeg så mye at jeg ble litt forvirret selv. i hvertfall d er bevist at 5900 ikke er bedre enn 9800!!!!!!!!!! (i hvertfall i samma prisnivå) :lol:

Lenke til kommentar

Greit her er de mange som lurer på hvordan fx5900 gjør og stresser hw p.g.a det, men Duh! det er ikke bare hw som driver med testing. Jeg kan finne minst 10 andre sider som har testet både 128 og 256 mb av 9800 både mot hverandre, mot 9700 (pro) og mot 5900 (ultra) i 128 og 256. 5900 var ikke mye bedre enn 9800 og faktisk slo 9800 den på flere områder . Dessuten er det så mange versioner av 5900 og alle ser ut til å bli kalt ultra mens de har mye forskjellige score så man blir litt forvirret (hvis man ikke er 99% inn på alt dette her). 5900 Ultra er jo også dyrere enn 9800 og etter å ha lest alle testene av begge typene er jeg ikke særlig mer begeistret for 5900. Haru problemer synd, men d er bare driver og når d blir fikset vedder jeg på at 5900 kommer til å drite seg ut akkuratt som 5800. og for de som sier at 5800 ikke var mye dårligere enn 9800, var dette fordi 9800 "bare" slakta alt når det virkelig kom opp på seriøse oppløsninger da det trengtes krefter, og vem bryr seg om hvilke kort som gir mest fps i 1280 x 768. Open gl sliter radeon korta litt siden fx er mer optimalisert til dette men begge korta er temmelig innpå hverandre og ingen av sidene jeg leste ville gi verken av dem ( som lå på samma pris nivå) kronen, så jeg tror det hele kommer til hvilke parti man støtter.

 

:o Nå skrev jeg så mye at jeg ble litt forvirret selv. i hvertfall d er bevist at 5900 ikke er bedre enn 9800!!!!!!!!!! (i hvertfall i samma prisnivå) :lol:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...