Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke vært offisiell ranking ute siden sommer pga spillet er rimelig dødt

 

Kom på andre plass i GB playoff første sesong på PS3, dette er verdens største side for klanspilling for konsoll (www.gamebattles.com), var vel flere tusen lag som spilte den sesongen. http://gamebattles.com/ps3/call-of-duty-modern-warfare-2/ladder/team-eu/bracket?season=1206 (dette er playoff bracketen jeg snakker om, vi er "Relax Gaming"

 

Kom på 3 plass nylig i en xbox turnering hvor vi kunne vunnet 4x steelseries headset samt noe penger, husker ikke helt. Ble slått ut av laget som vant i semi-finalen. http://mw2.360.consolegaming.eu/tournaments.php?id=72 - Vi er "Creeping D" - 64 lag deltok i turneringen

 

Når det gjelder Top 5 så er det ikke mange offisielle rankinger ute å går, derfor vanskelig for dere å bevise ettersom jeg har forstått at de fleste her enten spiller PC eller bare "har det gøy" i public. De beste PS3 spillerene vil du finne her; www.euesports.com/forum - På 360 finner du de her; www.decerto.net

 

EDIT: CB reglene er jo veldig bygget opp under promod fra cod4 PC ser jeg? I tillegg er det SnD only, og du har ikke lov til å bruke Ninja Pro? Det promoterer jo bare camping, pre-aiming og crouch-walking, ser ingenting kompetetivt i det overhodet. Har vært prøvd på konsoll før men har aldri vært en suksess.

 

Disse turneringene jeg viser til har vært spilt med enten Decerto eller MLG regelsett, begge er rimelig identiske. Her spilles det best av 5 med modesene CTF, Demo og SnD på et utvalg av baner. (Wasteland, Derail, Rust, Rundown, Afghan etc er ikke med)

Endret av Lommiss
Lenke til kommentar

Er i klan som er top5 EU på xbox og PS3, er nok best her ja

Så du kommer hit for å skryte av at du er mye bedre enn alle andre her bare fordi du er med i en av de beste clanene?

Uansett hvor god du er så må du desverre ikke ha mest peiling om alle perks osv.

Som du sier er ikke 1v1 noe bevis for hvem som er best, men du kan fort se om noen er total noobs eller om de har skills. (altså se om de er på nogenlunde samme nivå eller om de er mye bedre/dårligere)

 

Jeg vet jeg ikke er veldig god, og du er sikkert bedre enn meg. og jeg har ingen interesse av å spille mot deg da jeg ikke gidder å spille så seriøst med claner osv, også spiller jeg på PC så det er faktisk ikke mulig(fordi du spiller på konsoll).

 

Blir så oppgitt når de som er gode opprører seg som "det er samme hva dere sier for jeg er pro så jeg slår dere uansett, ikke tro dere er noe bedre!"

 

Aner ikke hva slags regler dere på konsoll går etter men hvis dere er så gode så kan det vel ikke være noe problem å bruke CB rules...

 

til slutt, kan du si meg hva MGL er?(som jeg sa så er jeg ikke pro og vet ikke alt)

Lenke til kommentar

Er i klan som er top5 EU på xbox og PS3, er nok best her ja

Så du kommer hit for å skryte av at du er mye bedre enn alle andre her bare fordi du er med i en av de beste clanene?

Uansett hvor god du er så må du desverre ikke ha mest peiling om alle perks osv.

Som du sier er ikke 1v1 noe bevis for hvem som er best, men du kan fort se om noen er total noobs eller om de har skills. (altså se om de er på nogenlunde samme nivå eller om de er mye bedre/dårligere)

 

Jeg vet jeg ikke er veldig god, og du er sikkert bedre enn meg. og jeg har ingen interesse av å spille mot deg da jeg ikke gidder å spille så seriøst med claner osv, også spiller jeg på PC så det er faktisk ikke mulig(fordi du spiller på konsoll).

 

Blir så oppgitt når de som er gode opprører seg som "det er samme hva dere sier for jeg er pro så jeg slår dere uansett, ikke tro dere er noe bedre!"

 

Aner ikke hva slags regler dere på konsoll går etter men hvis dere er så gode så kan det vel ikke være noe problem å bruke CB rules...

 

til slutt, kan du si meg hva MGL er?(som jeg sa så er jeg ikke pro og vet ikke alt)

 

Ja jeg prøver ikke å trolle, men jeg blir lett oppgitt av natur, beklager dette. Var pubhero som de fleste her før, men da jeg gikk over til kompetetiv spilling har jeg aldri lyst til å spille public. Gjør det kun for å få perks etc

 

Jeg ønsker egentlig bare å oppfordre flere til å joine den kompetetive scenen for å få flere gode norske lag fram i miljøet, for øyeblikket har vi 2 som gjør det veldig bra. Jeg vet av erfaring at dersom man gjør dette og øver et par måneder, vil man finne det så mye morsommere.

 

MLG = en slags underorganisasjon av gamebattles.com som kjører alle de største konsoll-lanene i USA, da spesielt i spill som CoD4, MW2, Halo, Gears of War etc. De lager kompetetive regelsett som brukes til ladderspilling på gamebattles.com og disse LANene jeg snakket om. De vurderer også å ta Europa under vingene for å arrangere LAN her også, og ikke bare i NA.

 

Decerto = Ca. det samme som MLG, bare i Europa. Dog støtter de bare Xbox360, men de samme spillene. De arrangerer LAN i Europa, og har sitt eget regelsett men som nesten er identisk med MLG sitt.

Lenke til kommentar

Ang. Ninja Pro greiene, selv om verdens beste MW2 spiller løper rundt uten Ninja kan jo en av middel klasse lett høre skrittene hans å høre hvor og når han kommer. Dermed kan han stå helt stille og bare vente på at fienden løper i fanget hans. Funket på CoD4, selv om ikke så mange på konsoll likte det. Er vel en grunn til at Mw2 failet så kraftig på PC i forhold til MW2, eller tar jeg feil? Spilles jo fortsatt CoD4 på lan

 

En annen grunn til at perks er allowed på konsoll er at man ønsker mest mulig fokus på skytingen, og ikke på at man skal sitte å høre fotskrittene til folk for å få kills. Som sagt spilles det også helt andre modes enn SnD, man spiller også CTF og Demo som etter min mening er mye artigere og krever mye mer lagspill

Lenke til kommentar

jeg kan love deg at folk ikke bare kommer til å sitte i et gjørne å høre etter fotskritt hvis de tar vekk ninja, men at det heller er flere som kommer til å gjøre det med ninja fordi det er vanskeligere å høre folk. Ja, det er mulig å høre folk som har ninja også, men det er vanskeligere.

 

Grunnen til at mw2 "faila" på pc hadde da ikke noe med perks å gjøre hvis det var det du mente? Grunnen er heller IWnet og mangelen på dedikerte servere

Lenke til kommentar

jeg kan love deg at folk ikke bare kommer til å sitte i et gjørne å høre etter fotskritt hvis de tar vekk ninja, men at det heller er flere som kommer til å gjøre det med ninja fordi det er vanskeligere å høre folk. Ja, det er mulig å høre folk som har ninja også, men det er vanskeligere.

 

Grunnen til at mw2 "faila" på pc hadde da ikke noe med perks å gjøre hvis det var det du mente? Grunnen er heller IWnet og mangelen på dedikerte servere

 

Poenget mitt er at konsoll spiller ikke SnD only!!! Du kan lett spille SnD only på en ladder på GB og få 100 wins og null tap, men det finnes absolutt ingen turneringer som spilles SnD only hvor du kan vinne premier. Da spilles det som sagt, best av 5 med modesene CTF, Demo og SnD. Mapsene er også som sagt håndplukket, ettersom noen av banene på Mw2 er horrible.

Lenke til kommentar

Ja, det er bra at dere spiller mer enn bare SnD. Jeg tror det hadde vært morro om de hadde gjordt dette på PC og kanskje også cod4 også. Men det hadde ikke noe med ninja pro og at mw2 faila mer enn cod4 på pc å gjøre.

 

er vel snakk om hva man er vant til. PC spilling har jo lenge vært bygget opp under SnD, spesielt rundt de største FPSene altså CS og CoD2/4, ikke sant?

 

På konsoll er det litt annerledes, fleste som går kompetetivt sitter å horer SnD kamper leeenge stort sett via GB. Noen lag prøver noe nytt, og finner ut at det er mye morsommere fordi det er langt mer krevende enn SnD her med tanke på samspill og kommunikasjon.

Lenke til kommentar

hadde sikkert gått an å spille andre modes enn SnD på pc, om de bare fikset det forferdelige spawnsystemet..

 

Spawnene funker på disse mapsene, disse som brukes i de store turneringene og playoffs for konsoll;

 

* Highrise - Search and Destroy

* Highrise - Capture the Flag

* Highrise - Demolition

* Invasion - Search and Destroy

* Invasion - Capture the Flag

* Invasion - Demolition

* Karachi - Search and Destroy

* Scrapyard - Search and Destroy

* Scrapyard - Capture the Flag

* Scrapyard - Demolition

* Terminal - Search and Destroy

* Terminal - Capture the Flag

* Terminal - Demolition

 

Resten av reglene kan dere sjekke ut her;

 

http://gamebattles.com/xbox360/call-of-duty-modern-warfare-2/ladder/team-eu/rules?season=2286

Lenke til kommentar

hadde sikkert gått an å spille andre modes enn SnD på pc, om de bare fikset det forferdelige spawnsystemet..

Og det er så mye bedre på sonsoll? (jeg vet ikke)

Er fortsatt ingen stopper for å spille noe annet i f.eks. cb

 

Ja, det er bra at dere spiller mer enn bare SnD. Jeg tror det hadde vært morro om de hadde gjordt dette på PC og kanskje også cod4 også. Men det hadde ikke noe med ninja pro og at mw2 faila mer enn cod4 på pc å gjøre.

 

er vel snakk om hva man er vant til. PC spilling har jo lenge vært bygget opp under SnD, spesielt rundt de største FPSene altså CS og CoD2/4, ikke sant?

 

På konsoll er det litt annerledes, fleste som går kompetetivt sitter å horer SnD kamper leeenge stort sett via GB. Noen lag prøver noe nytt, og finner ut at det er mye morsommere fordi det er langt mer krevende enn SnD her med tanke på samspill og kommunikasjon.

 

Med tanke på IWnet har det nok mye å si hva man er vandt til. Og PC spillere er vandt med dedis og derfor syntes også de fleste at det er best.

 

SnD er det som er mest normal i FPS på PC og det ligger nok i "historien", men det går ann at de også prøver noe nytt som på konsoll :) Det hadde vært morro å spille gamemodes som ctf også..

 

Er noobs på både PC og consoll som sitter å camper hele tiden i snd forde de mener at ellers dør de bare...

 

Spawnene funker på disse mapsene, disse som brukes i de store turneringene og playoffs for konsoll; *snip*

Er det bare de banene? og er det ingen baner fra mappakene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...