Gå til innhold

Seagate SD15 Firmware Feil


Nif

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Kom hjem idag og skulle skru på pcen, men den ville ikke starte.. etter en del om og men og fikling fant jeg ut at det var den 2 måneder gamle Seagate'en min som hadde tatt kvelden.

 

Søkte etter endel info om akkurat denne harddisken på nettet og fant ut at så og si alle som hadde kjøpt denne harddisken med den spesifiserte Firmwaren hadde etterhvert sett harddisken krasje og dø innen kort tid.

Pcen vil ikke engang boote til biosen med harddisken tilkoblet så nå ligger den på bordet som en dyr papir vekt.

Prøvte litt diverse programmer fra seagate sin side uten hell.

Problemløsningen hadde vert og få oppdatert firmwallen til en nyere, men ettersom jeg ikke får kontakt med harddisken ser jeg ingen utvei.

 

Så nå er det store spørsmålet, er det mulig og få tilbake dataen som ligger på harddisken?

Etter som jeg har endel bilder, jobb relatert materialer og musikk på denne harddisken hadde det vert greit og få det tilbake..

Eventuelt jeg kan levere harddisken inn og få noen til og recovere innholdet for et par kroner eller jeg kan gjøre det selv.

 

Harddisk informasjon:

Seagate barracuda 7200.11 500Gbytes

S/n:9QM8AHTM

Model: ST3500320AS

P/n: 9BX154-303

Firmware: SD15

Data Code: 09155

 

 

Så, håper på positive svar! Og på forhånd takk for hjelpen.

-Kim

Endret av azykee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bump! :p

 

du skulle ha oppdatert firmware for 6 mnd siden... om du hadde fulgt med litt så burde du kjent til at det var problemer med disse diskene....

 

Men du kjøpte disken for 2 mnd siden. En bug i firmware som butikken burde ha kjent til...

 

evt skrive klage til butikken som solgte deg disken som ikke informerte om firmware problemene

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...