Gå til innhold

Linux 9.0 red hat


Anbefalte innlegg

er newbie på Redhat og prøver å installere ver. 9.0, men hver gang den er ferdig med å installere så komemr den opp i text modus hvor det står "bash" elelr noe slikt og jeg kommer ikke videre til det grafiske grensesnittet.

 

har valgt at den skal starte med grafisk grensesnitt ved login under installasjon... har reinstallert 4 ganger nå, samme som skjer...

 

noen som vet hva jeg gjør feil?

 

takker for alle svar.

 

mvh

 

Tor Inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
funker hvertfall i slackware, i redhat vet jeg ikke siden jeg fikk automatisk grafisk innlogging.

startx er en kommando som funker på alle distroer som har grafisk brukergrensesnitt...

Når du har fått i gang det grafiske brukergrensesnittet, kan du ta en titt i /etc/inittab(IKKE ENDRE I DENNE VISS DU IKKE VET HVA DU GJØR!!!)

og skjekke om den starter i runlevel 5.

Lenke til kommentar
startx er en kommando som funker på alle distroer som har grafisk brukergrensesnitt...

Når du har fått i gang det grafiske brukergrensesnittet, kan du ta en titt i /etc/inittab(IKKE ENDRE I DENNE VISS DU IKKE VET HVA DU GJØR!!!)

og skjekke om den starter i runlevel 5.

.

 

jeg er rimelig fersk på Linux, men i hvordan program skal jeg åpne den i (slik at jeg ikke ødelegger noe)

 

har et ATI rage 3d pro II skjermkort (standard Comprakk)..

 

mvh

 

Tor Inge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...