Gå til innhold

Bygge ny pc fra bunnen av


Anbefalte innlegg

Min gamle pc som jeg bygde i 2005 er nå tatt kvelden og går bare i loop når jeg prøver å starte den.

Jeg har derfor tenkte å kjøpe meg en ny stasjonær pc.

Men har fulgt veldig lite med på hva som skjer i markedet i det siste. Så om noen har noen tips hadde det vært supert.

 

Bruksområde er vel egentlig studie bruk, samt noe filmer på PCen.

Har skjerm og annet tilbehør.

 

Siden den ikke trenger å være så veldig kraftig vil jeg gjerne gjør den så billig som mulig med gode nok komponenter. Den skal helst ikke høres ut som et jetfly...

Har også DVD spiller til den.

Ønsker minst 500 GB disk.

 

Den skal brukes med Ubuntu, men må også kunne takle Windows 7 greit.

 

Håper noen har noen gode forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags problemer skulle det vært? Til ditt bruk behøver du definitivt ikke noe dedikert grafikkort. 9300 løsningen fra nvidia har et relativt "kraftig" integrert grafikkort i forhold til andre chipset.

 

"The GeForce 9300, which Nvidia says is equivalent to the G86 architecture powering its GeForce 8400 GS discrete card, features 16 unified shader processors running at 1,200 MHz. Intel’s G45 boasts 10 shaders running at 800 MHz. Not only does Nvidia wield the advantage in onboard graphics resources, but also clock speed. According to Nvidia, the difference translates to several times the performance of Intel’s solution"

 

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia...30i,2044-2.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...