Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av minipc..


Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har prøvd å kikke rundt på nettet og lest på diverse forum, men eg føler at eg rett og slett ikkje blir så mye klokere..

 

Det eg trenger er ein minipc som kan brukes til surfing, spilling av musikk, avspillinger av avi filer og skriving av notater i forelesninger.

Det eg ønsker i pcen er:

-At den går stabilt, som i å kunne få teksten opp på skjermen i samme hastighet som eg skriver selv om en internett side laster.

-At tastaturet er tilnærmet normal størrelse, har litt store arbeidsnever så trenger litt plass til å skrive.

-At pcen er stillegående, kjekt å kunne ungå å plage foreleseren med ein pc'e som bråker.

-At det er ein 10,1-11,6" skjerm.

-At prisen ikkje går over 4000kr aller helst ikkje noe meir enn 3500kr, er student og jo mindre pcen koster jo meir øl og reise blir det på meg:)

-At batteriet varer meir 5+ timer..

 

Eg har sett på noen pcer:

Asus EEE 1101HA

Asus EEE 1005HA

Acer Aspire One D250 IntelAtom N280

 

Asus EEE 1101HA frister mest på grunn av skjermstørrelse og dermed tastatur størrelse, men eg er litt skeptisk til at det er ein 1,33GHz i den, så det eg egentlig lurer mest på er hvor mye forskjell det er fra ein Z520 med 1,33GHz til N270, N280 og Z530 som er på 1,6GHz vist eg ikkje husker heilt feil..

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...