sgremix Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Jeg har noen spørsmål angående juss. Jeg har ganske mange mål i livet, og jeg når de fleste ved å jobbe hardt. Jeg har lyst til å studere juss om 3 år, etter vgs. Jeg begynner snart på vgs, og lurer på en del ting. Jeg gikk ut med 5.1 i snitt i tiende klasse, og kan få til bedre, dersom jeg bestemmer meg til å ha energi til det. Jeg er god i de fleste fagene, bortsett fra matte. Jeg har aldri vært spesielt god i matte, og på grunn av det ønsker jeg å ta samfunnslinja (P-matte)- som matcher også personligheten min ganske mye. - Må man ta samfunnslinja eller Realfag for å bli advokat? –P eller T matte? Har det noe å si det første året for hvilken type matte man velger? - Hvilken bestemte fag må en ha det andre året når man får velge fag (kan man ta blanding av realfag og samfunnslinja)? : Samfunnslinja (språk og økonomi, jeg studerer spansk): Kommunikasjon og kultur Historie og Filosofi Politikk, individ og samfunn Rettslære Samfunnsøkonomi Realfag: Biologi Fysikk Kjemi Teknologi og forskningslære - Hvilken snitt må man cirka ha? Noen tips til videregåendeskole? Jeg ønsker informasjon om veiledning til å kunne studere juss om noen år. Takk.