Gå til innhold

[Løst] [Rapport] Spill-PC under 8000 (Alle komponenter, bygg)


Anbefalte innlegg

Har fått satt av 8000 etter en litt stille sommer som skal gå til å kjøpe en PC jeg kan bruke til spill. Har en laptop som jeg bruker til studier osv, så denne er helt og holdent rettet mot spill og avspilling av HD(nedlast) filmer på TV.

 

Har lest mye tester og anbefalinger, men er ikke kyndig nok til å vite hva som passer sammen og hvordan jeg kan velge alternativet hvor jeg får mest for pengene.

 

Har ikke vært borti AMD før så helst INTEL. Har et logiteck 5.1 lydsystem som jeg gjerne vil bruke til PC å trenger vel et greit lydkort. Håper jeg vil kunne bruke denne PC lenge til spill så viktig at den også kan oppgraderes. Har ikke drevet med overclocking men kommer til å begynne med denne PC, men jeg starter i det små.

 

Tastatur og Mus har jeg funnet :)

 

Skjerm tenkte jeg rundt 21".

 

Hvordan PC ser ut bryr jeg meg 0% om. Jeg vil ha det som er best til den prisen jeg kan gi.

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få, gleder meg til å kjøpe og bygge den :)

 

Vis det er noe jeg bør spesifisere bedre så bare fortell meg.

 

Edit: Hvordan vil directX 10 kjøre og hvordan vil det gå med den nye Crytech enginen med en PC til en slik pris?

Og

Jeg har lyst på windows 7. Er det en oppgraderings pakke som jeg kan kjøpe, eller kan jeg begynne å kjøre test versjonen, og heller kjøpe retail når det kommer ut?

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha Intel, så vil vi selvfølgelig gi deg PC tips med Intel CPU.

Men, selv mener jeg at en AMD CPU ofte kan være bedre på en PC til under 10-tusen,-

AMD Fusion og AMD OverDrive er også to gode programmer for å ta det første steget inn i overklokking

 

Du har jo til eksempel; PC i deler - AMD Phenom II X3 720 + BenQ LCD skjerm

Er det Intel uansett: PC i deler - Intel Core 2 Quad Q8200 + BenQ LCD skjerm

Du vil dog få bedre spill ytelse med AMD alternativet. 2stk HD 4870 skjermkort er bedre enn 1x GTX 260, selv om GTX 260 har PhysX. Prosessorene, kan vell bare si det enkelt at du ikke vil legge merke til om du har Intel Core 2 Quad Q8200 eller AMD Phenom II X3 720 Black Edition Prosessor.

Lenke til kommentar
-Blir det overkill å oppgradere til 6/8 gb ram?

-Vil det lønne seg, eller er det isåfall andre deler som bør bli oppgradert først?

-Vis det lønner seg bør jeg velge et annnet sett, eller bare kjøpe et par ekstra?

 

Noen som har noe peil på dette. Altså til AMD oppsettet jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Vil du ha Intel, så vil vi selvfølgelig gi deg PC tips med Intel CPU.

Men, selv mener jeg at en AMD CPU ofte kan være bedre på en PC til under 10-tusen,-

AMD Fusion og AMD OverDrive er også to gode programmer for å ta det første steget inn i overklokking

 

Du har jo til eksempel; PC i deler - AMD Phenom II X3 720 + BenQ LCD skjerm

Er det Intel uansett: PC i deler - Intel Core 2 Quad Q8200 + BenQ LCD skjerm

Du vil dog få bedre spill ytelse med AMD alternativet. 2stk HD 4870 skjermkort er bedre enn 1x GTX 260, selv om GTX 260 har PhysX. Prosessorene, kan vell bare si det enkelt at du ikke vil legge merke til om du har Intel Core 2 Quad Q8200 eller AMD Phenom II X3 720 Black Edition Prosessor.

 

Ok, nå har jeg godt frem og tilbake mellom AMD og INTEL oppsettet. Er det noen som kan forklare meg fordeler og ulemper med de 2 oppsettene.(Jeg kommer til å kjøpe 4 gig til med RAM)

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å kjøpe mer ram en hva som allerede kommer, 4gb holder hvis du bare skal bruke pc`n til spilling/film.

 

Pcn fra amd har bedre ytelse en pcn fra intel, så amd valget er nok det beste til ditt bruk. Men hvis du velger intel oppsettet så blir skjermkorte å ta seg av physx, som du tjener litt ytelse på. Men som sagt du burde gå for amd pc`n.

Endret av Laukhau
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt dette oppsettet

PC i deler - AMD Phenom II X3 720 + BenQ LCD skjerm

(De har oppgradert denne pakken siden sist med et et helt supert kabinett som veldig mange er overfornøyd med og litt bedre, samt byttet ut grafikk kortetene)

 

Kjøpte meg crysis, age of conan og total war empire for å få testen den ut.

 

Skal gi en rapport når jeg har fått testen den litt.

 

[Fant ut at ved kjøp av PC i deler fra komplett, legger de til kakefyll på CPU vifta før levering :D]

 

takk for hjelp Laukhau og Svenni212000 :)

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten rapport:

 

Jeg er stor fornøyd med denne PC'en(AMD 720 og benq skjerm). Har ikke startet å clocke enda og kjører windows 7 64 bit. Den kjører crysis warhead på gamer setting(nest høyest) veldig smud, utenom at det lagget litt på siste boss. World in conflict kjører jeg på MAX uten problemer. Vis det er bomber og graneter overalt kan det lagge littegrann bare. Performance test fikk jeg en average på 42 og min på 23.

 

Skal starte å clocke(tune blir det vel) ganske snart å se hvor mye den kan forbedres og fortsatt kjører stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...