Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke logge in med Windows Live ID!


Anbefalte innlegg

Hei,

I dag har jeg plutselig fått problemer med å logge inn med Windows Live ID. Kan ikke logge inn verken på MSN, Hotmail eller Messenger.

Når jeg forsøker å logge inn på Messenger får jeg følgende melding:

 

"

Kan Ikke logge deg på Windos Live Messenger

Det er ikke mulig å logge deg på Windows Live Messenger fordi det har oppstått et

problem med Windows Live-IDen din.

Feilkode: 80048831

"

 

Åpner jeg MSN i IE og klikker "log på", kommer ikke innloggingsvinduet opp i det hele tatt.

IE prøver å åpneog VeriSign "hengelåsen" vises, men det virker som IE bare går i en loop. På MSN får jeg altså ikke forsøkt å logge på i det hele tatt.

Jeg har også forsøkt å åpne MSN i Opera, men det samme skjer der.

 

Har også forsøkt å re-boote. Har aldrig hatt problemer med dette før, har brukt MSN og Hotmail i mange år med samme log-in. Alt annet som bruker internet fungerer som det skal.

 

Er den noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

I dag har jeg plutselig fått problemer med å logge inn med Windows Live ID. Kan ikke logge inn verken på MSN, Hotmail eller Messenger.

Når jeg forsøker å logge inn på Messenger får jeg følgende melding:

 

"

Kan Ikke logge deg på Windos Live Messenger

Det er ikke mulig å logge deg på Windows Live Messenger fordi det har oppstått et

problem med Windows Live-IDen din.

Feilkode: 80048831

"

 

Åpner jeg MSN i IE og klikker "log på", kommer ikke innloggingsvinduet opp i det hele tatt.

IE prøver å åpneog VeriSign "hengelåsen" vises, men det virker som IE bare går i en loop. På MSN får jeg altså ikke forsøkt å logge på i det hele tatt.

Jeg har også forsøkt å åpne MSN i Opera, men det samme skjer der.

 

Har også forsøkt å re-boote. Har aldrig hatt problemer med dette før, har brukt MSN og Hotmail i mange år med samme log-in. Alt annet som bruker internet fungerer som det skal.

 

Er den noen som har noen tips?

Prøv å resette routern din.

Lenke til kommentar
Prøv å resette routern din.

 

Takk for tips. Nå har jeg prøvd det, men det ble ikke bedre desverre.

Har et Telenor modem (bruker ikke trådløs). Slo maskinen av. Slo modemet av og på, og bootet maskinen igjen.

Samme problem fortsatt.

Lenke til kommentar

Googla feil-ID`en du fikk, og kom til denne tråden.

 

 

 

If you are having hard time logging in to Windows Live Messenger and keep getting the error code 80048831.

 

You are encountering this issue because your Live ID's password is set to expire after a certain period of time. To resolve this, all you need to do is reset your password. Here are the steps:

 

 

1. Follow these steps to reset your password:

 

a. Visit http://account.live.com.

 

b. Click Sign in with a different account.

 

c. Enter the ID, and then click Forgot your password.

 

d. Follow the wizard to reset your password.

 

e. If you need help resetting your password because you forgot your secret question and answer or your "alternate" e-mail address, visit http://support.live.com to contact Windows Live ID support, and then select Windows Live ID.

 

 

 

2. If you successfully signed in to your account, follow these steps to remove the saved credentials and reenter the updated credentials:

 

a. In the Windows Live n window, select your e-mail address from the E-mail address drop-down list. If your e-mail address is not on the list, go to step c.

 

b. Click Forget Me, and then click Yes to confirm the deletion.

 

c. Type your e-mail address and your password.

 

d. Select the "Remember Me" and "Remember my password" check boxes to save your sign-in information, and then click Sign in.

 

You can also use this link to contact Windows Live Messenger Technical Support.

 

https://support.live.com/eform.aspx?product...&ct=eformts

 

Lenke til kommentar
Googla feil-ID`en du fikk, og kom til denne tråden.

 

Ja, nettopp. Takk. Passordet var gått ut på dato.

Da var problemet løst. Litt snodig at man ikke rett å slett får beskjed om at passordet er gått ut, i stedet for en kryptisk feilmelding.

Hadde også vært fint å få beskjed et par dager før passordet går ut, slik at man har mulighet til å endre det. Logget in senest i går, uten å få noe hint.

De fleste nettsider med login klarer jo dette, bare ikke Microsoft sine.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...