Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Konstant hodepine - Hva kan gjøres?


Lenne

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har hatt konstant hodepine i det siste. Eller, veldig mye i sommer generelt. Dette pleier å skje når været er skiftende. Gjerne når uvær er i sikte. Har prøvd å ta paracet, men det funker aldri. Ufattelig plagsomt! Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre med det her? Det påvirker meg veldig. Mister all konsentrasjon og får mindre krefter til overs.

 

ps: Ja, jeg drikker nok vann.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få hodepine ved værforandringer, e.g. endringer i lufttrykket, er et kjent fenomen. Jeg skal ikke gå nærmere inn på årsakene. Imidlertid er det ikke noe man skal slå seg til ro med - at det bare er slik det er.

Hodepine generelt finnes det et opphav av årsaker til, alt fra stress til mer alvorlige patologiske årsaker. Uansett må det en utredning av årsakene. Denne får du hos lege. Derfor bør du kontake legen din med ditt problem.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har hatt konstant hodepine i det siste. Eller, veldig mye i sommer generelt. Dette pleier å skje når været er skiftende. Gjerne når uvær er i sikte. Har prøvd å ta paracet, men det funker aldri. Ufattelig plagsomt! Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre med det her? Det påvirker meg veldig. Mister all konsentrasjon og får mindre krefter til overs.

 

ps: Ja, jeg drikker nok vann.

 

Takker for svar!

Hei.

 

Det kan hende at du beskriver noe som kalles for weather depended headache, som er godt kjent i "migrene" verden. Ber om en hevisning til en nevrologisk spes fra fastlegen.

 

Lykketil.

 

Vaio :)

Lenke til kommentar

Jeg har testet synet mitt. Jeg kan, for mitt eget beste, bruke lesebriller av og til, men annet enn det er synet mitt ganske bra.

 

Vaio: Ja, og søsteren min fortalte meg at hun pleide å ha mye migrene. Kanskje jeg er litt arvelig belastet? Skal følge rådet og bestille meg en time snarest!

 

Takk for råd og tips, alle sammen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dobbeltpost, men jeg vil bare oppdatere litt. Jeg har nå fått imigran i pilleform av legen. Har lest litt og prøvd å skaffe litt kunnskap, og oppdaget at jeg kjenner igjen forskjellige symptomer på tre ulike migrenetyper. Denne såkalte klasehodepinen/Cluster er den jeg opplever som verst. Syns egentlig ting bare blir verre og verre, og problemet mitt har vært å forklare hva jeg opplever fordi det er så mange forskjellige ting. En dag kan jeg være kvalm, ha pulserende hodepine, bli verre av lys osv, mens en annen dag kan jeg oppleve svak hodepine som forvarsel for klasehodepine.

 

Hvem bør jeg prate med for å få rettigheter angående skole og fravær? Og hvis dere har tips om andre ting er det bare å skrive her eller sende PM.

Lenke til kommentar
Dobbeltpost, men jeg vil bare oppdatere litt. Jeg har nå fått imigran i pilleform av legen. Har lest litt og prøvd å skaffe litt kunnskap, og oppdaget at jeg kjenner igjen forskjellige symptomer på tre ulike migrenetyper. Denne såkalte klasehodepinen/Cluster er den jeg opplever som verst. Syns egentlig ting bare blir verre og verre, og problemet mitt har vært å forklare hva jeg opplever fordi det er så mange forskjellige ting. En dag kan jeg være kvalm, ha pulserende hodepine, bli verre av lys osv, mens en annen dag kan jeg oppleve svak hodepine som forvarsel for klasehodepine.

 

Hvem bør jeg prate med for å få rettigheter angående skole og fravær? Og hvis dere har tips om andre ting er det bare å skrive her eller sende PM.

Hei.

 

De kan få en legeeklæring for det.

 

Vaio :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...