Gå til innhold

[Løst]Cats n' a Cridle - Virkelig en sang fremført av GnR?


Galexon

Anbefalte innlegg

Ser flere steder at man knytter Guns N' Roses til sangen "Cats n' a cridle" eller hva den nå heter, men jeg kjenner ikke igjen GnR-stilen i sangen. Er det noen som kan avkrefte/bekrefte at det er Guns N' Roses som fremfører den populære versjonen? For meg høres det mer ut som Gilby Clarke enn Axl Rose.

 

OBS, husker ikke helt hvordan sangtittelen skrives, så beklager om den er villedende :p

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ut av det selv :)

 

Sangen heter Cats in the Cradle, og er fremført av en "Ugly Kid Joe"

 

Du fant nok ikke helt utav det. Sangen heter Cat's in the Cradle og Harry Chapin er den originale artisten.

 

Hmm, ok... Jeg fant den samme sangen som folk mener er Guns N' Roses, bare med artisten jeg nevnte, og dette fant jeg på Spotify :p Mulig man bør ta spotify med en klype salt da

 

 

Fant ut av det selv :)

 

Sangen heter Cats in the Cradle, og er fremført av en "Ugly Kid Joe"

 

Du fant nok ikke helt utav det. Sangen heter Cat's in the Cradle og Harry Chapin er den originale artisten.

 

Ser han har originalen, men det er ikke den samme versjonen som jeg var ute etter. Jeg var ute etter den versjonen som folk mener er Guns N' Roses. Så da hadde jeg riktig, men jeg hadde formulert førstetråd og topic litt dårlig ;) Så begge har da rett

Lenke til kommentar
Guns 'n' Roses har vel covra den?

 

Hmm, jeg har ikke funnet andre versjoner enn denne som er av "Ugly Kid Joe". Men hvis det finnes et GnR-cover, så vil jeg gjerne høre :) Som dere garantert har fattet ut fra avataren min og signaturen, så er det Guns N' Roses for alle penga :p

Lenke til kommentar

GnR har aldri covret den. Jeg var GNR diehard fan. Det er Ugly Kid Joe som covret den i rockeversjon, og Finn Kalvik har gjort en cover på 70/80-tallet et sted på norsk.

GNR kan ikke ha coveret den, for UKJ hadde en megahit med den låten i 1992, samtidig som GNR var på toppen av sin egen karriere. De kan ikke covre hverandres låter, selv om det er coverlåter. Blir som om Metallica skulle spille Run to the Hills på alle sine konserter, og Iron Maiden skulle spille Enter Sandman, eller at GNR skulle spille Nothing Else Matters.

 

UKJ var et band på starten av 90-tallet som hadde ganske mye suksess med sin glam-aktige rock. Her er deres nest største hit, Everything about You. Den dukker alltid opp på "Greatest Hard Rock Songs of the 90's" type show. Gutta syns Whitfield Crane så ut som en kul grunge/surfer-type, jentene syns han var dødskjekk. AKA suksess.

 

http://www.livevideo.com/video/2F78A43EEB6...thing-abou.aspx

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
GnR har aldri covret den. Jeg var GNR diehard fan. Det er Ugly Kid Joe som covret den i rockeversjon, og Finn Kalvik har gjort en cover på 70/80-tallet et sted på norsk.

GNR kan ikke ha coveret den, for UKJ hadde en megahit med den låten i 1992, samtidig som GNR var på toppen av sin egen karriere. De kan ikke covre hverandres låter, selv om det er coverlåter. Blir som om Metallica skulle spille Run to the Hills på alle sine konserter, og Iron Maiden skulle spille Enter Sandman, eller at GNR skulle spille Nothing Else Matters.

 

GnR og Metallica (prøvde å) arrangerte en konsert på 90-tallet en gang de kalte Guns 'N Metallica. Metallica spilte en del GnR-sanger, mens GnR (skulle) spille en del Metallica-sanger. Dessverre ble konserten avlyst av forskjellige grunner avhengig av hvem man hører på, men jeg mener å huske Metallica rakk å spille noen GnR-sanger. ;) Men det var nok bare en spesiell anledning, og ikke akkurat noe de gjør hver gang. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...