Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med å starte når bilen er varm


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg eier en Peugot partner 2000 mod 1,4 bensin. Den starter og går fint fra den er kald men hvis jeg stopper og lar den stå i 10-20 min vil den enten ikke starte ( bilen tenner ikke når jeg vrir om nøkkelen) eller den går på tre sylindre en stund.

Jeg har byttet bensin filter luftfilter og lurer på om jeg skal bytte plugger også men er usikker på om det er der problemet ligger. jeg åpnet og kikker der man fyller på væske til radiatoren. Der var det litt " gugge" i toppen som jeg ikke vet hva er. Kan være olje. Har ikke merket om væske nivåene endrer seg.

Var på Bertil o steen men de kunne ikke hjelpe meg utover at jeg satt fra meg bilen der.

Er det noen som har opplevd tilsvarende problem og som kan hjelpe meg?

 

Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min BMW520 TD var også treg på starteren ei stund. Viste seg å være eine glødepluggen som lak.

 

Det er ikke glødeplugger på bensinbiler.

 

Det er det vanlige. Kolbe til diagnoseverktøy for å avlese ev.feil. Lambda-sonde og luftmassemåler kan gi sånne feil.

 

Det første jeg ville gjort var å helle injection rensevæske på tanken og se om dette løser problemet.

Lenke til kommentar
Min BMW520 TD var også treg på starteren ei stund. Viste seg å være eine glødepluggen som lak.

Det er ikke glødeplugger på bensinbiler.

 

Det er det vanlige. Kolbe til diagnoseverktøy for å avlese ev.feil. Lambda-sonde og luftmassemåler kan gi sånne feil.

 

Det første jeg ville gjort var å helle injection rensevæske på tanken og se om dette løser problemet.

Ok skal ut å kjøpe rensevæske nå.

 

 

Jørn

Lenke til kommentar

Jeg spurte teknikeren på jobben. (Bertel O Steen). Han sa at man burde sjekke det først. Koster 2-300 kroner her, så tviler på at du sparer noe særlig på å kjøpe uoriginalt :)

 

edit; dårlig norsk.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar
Jeg spurte teknikeren på jobben. (Bertel O Steen). Han sa at man burde sjekke det først. Koster 2-300 kroner her, så tviler på at du sparer noe særlig på å kjøpe uoriginalt :)

 

edit; dårlig norsk.

Hei jeg får prøve å høre med Bertil O steen her i Skien. De er ikke så veldig samarbeids villige men det er vært et forsøk til..

Lenke til kommentar
Min BMW520 TD var også treg på starteren ei stund. Viste seg å være eine glødepluggen som lak.

 

Det er ikke glødeplugger på bensinbiler.

 

Det er det vanlige. Kolbe til diagnoseverktøy for å avlese ev.feil. Lambda-sonde og luftmassemåler kan gi sånne feil.

 

Det første jeg ville gjort var å helle injection rensevæske på tanken og se om dette løser problemet.

 

Har kjøpt rense væske. Har kjørt en kvart tank med injection cleaner men i dag fikk jeg problemer igjen.

Etter at bilen sto ca 15 min startet jeg og kjørte avgårde. merket etter en liten stund at bilen fjusket litt, dvs et "bomslag" når jeg trykte på gassen å så virket den fin. Hadde også en aning høyere tomgang. Stoppet bilen da for å se om jeg hadde de samme problemene. Det hadde jeg. Fikk ikk startet bilen på en halv time. Da var den antagelig rå for eksosen vekslet mellom helt svart og skitten grå.

Har bestilt obd2 diagnose verktøy, så jeg håper det kommer snart.

 

Jørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...