Gå til innhold

Halftone effekt i illustrator


Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ikke helt riktig plass å poste en slik post, så den kan bare bli flyttet hvis det er feil

 

 

Jeg er på utkikk etter en måte å lage effekten som er på bildet under.

 

Var ikke så lett å få tatt bilde av det, men det er ihvertfall et mønster av sirkler som blir mindre og mindre mot toppen. Jeg har prøvd å få til dette selv, men klarer ikke helt til å få de minste sirklene til å se ut som "de forsvinner ned et hull". Jeg vet at photoshop har et filter som heter Polar Coordinates, men det finnes ikke i illustrator.

 

 

post-50997-1249561788_thumb.jpg

 

Hvis noen vet hvordan jeg kan få denne effekten i illustrator, eller har sett en plass på nettet hvor man kan kjøpe noe slik, så hadde det vært supert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først lag en prikk. Så kopiere du den prikken og plasserer den rett ved siden av. Bruk Shift når du flytter på den. Mens den andre prikken er markert bruker du Ctrl + D for å lage en rekke med prikker. Deretter Kopierer du rekka og plasserer den rett under og bruker Ctrl +D igjen. Når du har fått nok prikker grupperer du dem(velg alle og trykk Ctrl + G). Nå kan du prøve deg fram med warp effektene.

 

Det er bare å prøve med de andre effektene og ;)

Endret av Jonnvoll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...