Gå til innhold

Ny laptop, 8-11k. Bør ha 17"+, grei ytelse, pent design og hdmi


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg søker tilbake til gode, gamle hw.no for å få råd til innkjøp av ny PC. Det er nok rundt 6 år siden sist jeg spurte om hjelp til dette, så jeg er temmelig grønn på det meste av ny teknologi.

 

Kjapt oppsummert ønsker jeg en laptop som tilfredsstiller følgende krav:

  • Skjerm bør være minst 17", og jeg kan godt tenke meg høy oppløsning - gjerne full HD
  • HDMI-utgang bør være på plass
  • Maskinen bør være pen og smekker, design teller
  • Ytelsesmessig kan jeg godt tenke meg å være i stand til å kjøre nyere spill uten mye hakking

Jeg vil altså ha en pen laptop med rene linjer, høyoppløst widescreen og grei ytelse, finnes det til overkommelige priser mon tro?

 

Jeg har sett på blant andre Dell sine hjemmesider, og Dell Vostro er jo noe som kunne vært passende. Men gir Vostro-maskinene nok ytelse, duger grafikkortet og prosessoren?

 

HDMI er noe jeg gjerne vil ha med tanke på TV-apparatet, men er dette noe som er unødvendig? Jeg har PS3, og har lest noe om at det er ganske greit å sette opp den som en slags mediaserver og dermed kjøre HD-signal trådløst over til PS3 og TV. Stemmer det?

 

Er det spesielle typer merker jeg bør unngå, og er det enkelte merker som utmerker seg med bedre levetid? Jeg betaler gjerne mer for et trygt eieforhold.

 

 

Jeg er i utgangspunktet villig til å betale inntil 11.000, men kan strekke meg dersom riktig laptop dukker opp.

All hjelp settes svært stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...